![]() |
Lunarstorm läggs ner till sommaren
Allt fler community läggs ner och senast i raden så var det MTG ägda Playahead som slängde in handduken i januari detta år. Många såg det bara som en tidsfråga innan Lunarstorm skulle gå samma sak till mötes, nu har företaget Wyatt meddelat att man i sommar väljer att släcka ner sidan för gott och istället hänvisar till en någorlunda nystartad sajt vid namn LS8.se.
Mer info på Dagens Media: http://www.dagensmedia.se/nyheter/dig/article431331.ece |
Jo jag läste precis om det här. Fast känns ju inte som sidan släcks ner som playahead gjorde utan snarare att man väljer att byta namn på sidan. Såg även att de tänker tillåta webbkameror som profilbild, något säger mig att det kommer resultera i samma problem som chatroulette dras med, nämligen nakna människor som visar sådant ingen vill se.
|
Det var på tiden. Lunarstorm har varit i behov av utveckling en lång period, och de har vad jag förstått haft allvarliga problem med att krympa verksamheten efter att de började bli konkurrensutsatta.
Det nya namnet låter däremot superfult, särskilt med tanke på att det så tydligt bär med sig sina gamla anor... |
LS8 - Lunarstorm anno 2008?
|
Jag var lite för gammal för Lunarstorm på den tiden då det var nytt (och jag är tyvärr inte yngre idag). Men det känns ändå tråkigt att det försvinner. På webben måste man ömsa skinn vart och vartannat år för att överleva. Lunarstorm hade under en längre tid total dominans och ändå är det totalt dött bara tio år senare. Någonting säger mig att även Facebook kommer att gå samma öde tillmötes - precis som alla andra webbaserade tjänster. Det är ju bra att utvecklingen går framåt, men samtidigt tråkigt att det verkar vara så svårt att skapa någonting beständigt.
|
Gustav,
Det ligger något i vad du säger, men det finns ändå en stor skillnad. Ungdomar prioriterar trender och mode och dessutom är man bara ungdom/barn under en väldigt begränsad tid. Facebook tror jag har fördelen av att vara mer beständig då majoriteten av vuxna tenderar att vara betydligt mindre trendkänsliga. Om Facebook fortsätter att ha ett med en avskalad layout samtidigt som de ständigt utvecklar sin tekniska plattform tror jag de (liksom Google) är svåra att hota. Man har redan sina vänner och bekanta sedan barndomen där, varför byta sajt? Jag kan förstås vara ute på cykeltur ;-) |
Synd att Lunarstorm läggs ner! Först playahead, nu detta. Minns att jag som 12-åring satt inne på lunarstorm flera timmar i sträck. Nostalgi på hög nivå...
|
När jag var liten så var det Skunk som var populärt. Det är nostalgi på hög nivå om något..
|
När jag var liten var det BBS:er som gällde. DET är nostalgi om något. :)
|
Bulletin Board System? Låter som 80 tal..
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:10. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson