WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Sökmotorpositionering (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Hur lättoptimerade är branschnamn? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1042182)

El bueno 2010-05-23 10:34

Hur lättoptimerade är branschnamn?

Hej jag har precis reggat ett specifikt branschnamn där jag kommer sälja digitala informationsprodukter. Sökvolymen på just det ordet är ca 15 000 lokalt per månad.

Min fråga är nu, hur långt försprång mot mina konkurrenter ger det mig i SEO-sammanhang att mitt domännamn är precis detsamma som branschen?

Ara 2010-05-23 12:06

Nyckelord i domänen är alltid bra. Hur stor fördel på just det ordet du har är omöjligt att svara på. Men att skaffa inlänkar kan alla sidor göra, men det är bara en som har keyword.se Så har ni liknande tjänster vinner alltid den med bäst domän.

El bueno 2010-05-23 12:38

Citat:

Ursprungligen postat av Ara (Inlägg 20356393)
Nyckelord i domänen är alltid bra. Hur stor fördel på just det ordet du har är omöjligt att svara på. Men att skaffa inlänkar kan alla sidor göra, men det är bara en som har keyword.se Så har ni liknande tjänster vinner alltid den med bäst domän.

Hur stor skillnad gör det på .SE och .COM?

Ara 2010-05-23 13:12

Citat:

Ursprungligen postat av El bueno (Inlägg 20356398)
Hur stor skillnad gör det på .SE och .COM?

Marginell i google men stor ang typins.

El bueno 2010-05-23 13:28

Citat:

Ursprungligen postat av Ara (Inlägg 20356404)
Marginell i google men stor ang typins.

Vad är typins?

kw_wasabi 2010-05-23 13:55

Citat:

Ursprungligen postat av El bueno (Inlägg 20356409)
Vad är typins?

När folk chansar på en domän och toppdomän och skriver in detta i webbläsaren. Har alltså inget med Google att göra.

MrWize 2010-05-23 20:53

Citat:

Ursprungligen postat av El bueno (Inlägg 20356389)
Hej jag har precis reggat ett specifikt branschnamn där jag kommer sälja digitala informationsprodukter. Sökvolymen på just det ordet är ca 15 000 lokalt per månad.

Min fråga är nu, hur långt försprång mot mina konkurrenter ger det mig i SEO-sammanhang att mitt domännamn är precis detsamma som branschen?

Enligt mig ger det dig en enorm fördel. Jag har en site under .net som innehåller <keyword>.net, utan i stort sett några inlänkar toppar den SERP:en för <keyword>.

Tyvärr är det ett keyword som endast är gångbart 1 mån per år då det handlar om en "högtid" :)

/Patrik

El bueno 2010-05-23 23:03

Citat:

Ursprungligen postat av MrWize (Inlägg 20356477)
Enligt mig ger det dig en enorm fördel. Jag har en site under .net som innehåller <keyword>.net, utan i stort sett några inlänkar toppar den SERP:en för <keyword>.

Tyvärr är det ett keyword som endast är gångbart 1 mån per år då det handlar om en "högtid" :)

/Patrik

Grymt kul att höra Patrik. Detta verkar båda gott för mig :)

En snabb fråga, hur lång tid tog den för dig att komma 1:a i SERP:en?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson