WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Scorpionshops (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1042079)

Bobo75 2010-05-17 10:54

Scorpionshops

Hej!
Någon som vet vad som hänt med scorpionshops?
Det går varken att nå deras servrar eller någon på företaget!

Helix 2010-05-17 12:06

Fungerar fint: scorpiondata.com

Jawn 2010-05-17 12:22

scorpiondata.com låg nere rätt länge i morse...

guran 2010-05-18 06:25

Det verkade ha gått ner igen mot kvällen och nu på morgonen är det nere igen.

Nu gör Scorpionshops det som alla brukar reagera mest på: lämnar inte ut någon information om vad som händer.

Danielos 2010-05-18 11:37

Citat:

Ursprungligen postat av guran (Inlägg 20355714)
Det verkade ha gått ner igen mot kvällen och nu på morgonen är det nere igen.

Nu gör Scorpionshops det som alla brukar reagera mest på: lämnar inte ut någon information om vad som händer.

Fast det är fullt normalt att man koncentrerar sig på att fixa problemet istället för att informera och informerar istället efteråt vad som har hänt, så brukar även jag göra.

akelagercrantz 2010-05-18 13:56

Citat:

Ursprungligen postat av danielos (Inlägg 20355744)
Fast det är fullt normalt att man koncentrerar sig på att fixa problemet istället för att informera och informerar istället efteråt vad som har hänt, så brukar även jag göra.

Själv tycker jag att det är oerhört frustrerande att inte få någon information!

oderland 2010-05-18 15:58

Det är ganska vanligt när man inte är många i företaget, då får man prioritera . Är man tillräckligt många men ändå struntar i att förmedla vad som händer DÅ är det inte bra alls.

Jake.Nu 2010-05-18 23:53

Det är väldigt lite som krävs i informationsväg tycker jag.. Att bara säga "vi har hittat/inte hittat problemet och trampar fortfarande i mörket/arbetar på att lösa problemet" var N:e minut är gott nog.

Att inte säga ett dugg är värdelöst och skapar enbart frustration (oavsett om man får vad man betalar för).

Spurre 2010-05-19 00:10

Fast nog gick dom väl ut med information? Det här mailet fick iaf jag i måndags kl halv 8.

Citat:

Hej!

Det går inte att svara på detta mail.

Du får detta mail eftersom du har ett webbkonto, "xxx" hos oss på Scorpion Data.

Vi vill meddela att vi pga tidigare problem under dagen måste ta ner systemet igen för extra diskkontroll. Eftersom det handlar om rätt mycket data, så kommer det att ta ett tag. Vi kommer att börja c:a kl 20:30.

Vi ber om ursäkt då vi vet att detta orsakar problem för er, men vi bedömmer ändå att jobbet måste göras för att säkra god drift.

Med vänlig hälsning
Scorpion Data

Jake.Nu 2010-05-19 00:17

Citat:

Ursprungligen postat av Spurre (Inlägg 20355844)
Fast nog gick dom väl ut med information? Det här mailet fick iaf jag i måndags kl halv 8.

Så länge den obetydliga informationen har någorlunda korrekt stavning så finns det väl hopp i.a.f....

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson