![]() |
slots.com säljs för 5.5 miljoner dollar
Jag forsätter att rapportera stora försäljningar här och nu är det dags för årsbästa igen genom försäljningen av slots.com för hela 5.5 miljoner dollar.
Försäljningen skedde via en auktion hos snapnames.com men efter att auktionen avslutades hade inget bud som nådde till säljarens minsta pris kommit in. Men mäklarna hos moniker.com (som också precis som snapnames ägs av oversee.net) lyckades hitta en intresserad köpare och efter förhandlingar med säljaren kunde affären avslutas på 5.5 miljoner dollar. Ikväll är det också dags för Monikers domainfest fort lauderdale auktion där en hel del riktigt bra namn finns med. Hela listan hittar ni här och auktionen börjar 22.00 svensk tid. I inventoryn finns namn som jeans.com, wifi.com, dating.com och safety.com med över 1 miljon i reserve, bara att öppna plånboken =) |
dating.com gick precis för 1.750.000 USD i auktionen
|
Vilka toppdomäner är det som gäller? Har fått lite olika bud men i katalogen hittar jag både us, eu, travel, asia, co.uk förutom dom sedvanliga com net.
|
De accepterar de flesta toppdomänerna men det handlar mycket om vilken reserve du sätter om du ska ha in .SE. När det gäller dessa auktioner så är det också viktigt att ha en bra relation med dom för att få med domännamnen, om man inte har en riktigt "killer" dvs :)
Du kommer dock aldrig få end user priser så ska du ha med .SE domännamn bör du vara försiktig med din reserve. Det är också väldigt svårt att få svenska ord sålda då 90% av dom bara pratar engelska. Här är hela resultatet från auktionen: dating.com $1,750,000 boardgames.com $ 450,000 therapists.com $ 50,000 antidepressant.com $ 30,000 golfresorts.com $ 22,500 efp.com $ 9,950 gj.net $ 7,200 bjh.com $ 6,500 birth.net $ 6,000 patiotables.com $ 5,500 sentimental.com $ 5,250 taunt.com $ 5,000 vinyl.net $ 4,000 artappraisal.com $ 4,000 qwz.com $ 3,850 carsecurity.com $ 3,500 lasvegasdiscounts.com $ 3,500 usedhybridcars.com $ 3,250 cakestand.com $ 3,000 caribbeancruises.net $ 2,500 stonefurniture.com $ 1,500 divorcerecord.com $ 1,500 schooltutors.com $ 1,200 aac.co.uk $ 1,000 cherrytrees.com $ 950 budgetonline.com $ 900 sportssites.com $ 850 micromanaged.com $ 600 lateshows.com $ 500 lowerutilitybills.com $ 500 day.me $ 400 taxtube.com $ 300 cdcollection.com $ 300 nyc.asia $ 300 personalbanker.net $ 250 |
Hej,
Sportssites.com, Day.me och Lateshows.com gick billigt tycker jag. Therapists.com är ju lite skojig/morbid om man läser den som två ord. |
Ja det går att göra bra klipp, just sportssites day och lateshows var no reserve auktioner har jag för mig så dom är ju alltid trevliga.
|
Tror de dubbla S:en sänkte värdet på sportssites.com. Även om det
är rätt böjning på sporter så kommer säkert många skriva fel och glömma ena S:et. Sen tycker jag själv att sport är ett tillräckligt vitt begrepp att man skulle klarat sig med ett S. |
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:51. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson