WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Köp & Sälj Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   MD87.com(MegaDomain 87) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1041950)

stefanhansson 2010-05-09 10:00

MD87.com(MegaDomain 87)

Hej

Idagsläget är det ett forum där man kan snacka om allt som gäller 80-talet.

Startbud: 1000 sek

Säljer som privatperson

Jonas 2010-05-09 11:02

statistik?
intäkter?

Du vill ha 1000:- för en medlem (dig själv) & 6 st trådar i 1 forum som du själv har skrivit?

digi 2010-05-09 12:25

Den här delen av forumet är väl endast till för försäljning av domäner så jag antar att det endast är md87.com som säljes?

Lycka till med försäljningen av denna premiumdomän! ;)

tartareandesire 2010-05-09 13:37

Står MegaDomain för någonting som gått mig förbi? Annars förstår jag absolut ingenting, du får i så fall snarare betala någon för att vilja ta över domänen :)

stefanhansson 2010-05-09 15:18

Citat:

Ursprungligen postat av Jonas (Inlägg 20354514)
statistik?
intäkter?

Du vill ha 1000:- för en medlem (dig själv) & 6 st trådar i 1 forum som du själv har skrivit?

Den har inte varit i drift på ca två månader. Innan den gick ur drift så var det ca 50 besökare per dag. Fick 15 medlemmar på 3 dagar. Det är vad som finns gällande statistik.

Korrekt, det av det enkla skälet att domännamnet har potential då det är ett 4 tecken långt .com namn. Vill du eller ingen annan köpa det så behåller jag det, så enkelt är det.
Garanterat kommer jag med lite enkla adsense annonser få igen pengarna som jag betalade för det.

stefanhansson 2010-05-09 15:23

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20354531)
Står MegaDomain för någonting som gått mig förbi? Annars förstår jag absolut ingenting, du får i så fall snarare betala någon för att vilja ta över domänen :)

Vad tror du själv?, tror du Godaddy finns med i engelska versionen av nationalencyklopedin?, klart att det är ett påhittat namn!.
Ok, det sistnämnda får vi väl se vem som har rätt i.
Dock så tror jag att du kommer få äta upp ditt uttalande, detta då många kommer vilja betala för ett 4 tecken långt .com namn...ska inte du vara nån sorts expert på detta du som varit medlem i över 6 år.

stefanhansson 2010-05-09 15:24

Citat:

Ursprungligen postat av digi (Inlägg 20354524)
Den här delen av forumet är väl endast till för försäljning av domäner så jag antar att det endast är md87.com som säljes?

Lycka till med försäljningen av denna premiumdomän! ;)

Ska det där vara humor eller?.....

Tack! :)

design.se 2010-05-10 09:24

Citat:

Ursprungligen postat av stefanhansson (Inlägg 20354547)
Vad tror du själv?, tror du Godaddy finns med i engelska versionen av nationalencyklopedin?, klart att det är ett påhittat namn!.
Dock så tror jag att du kommer få äta upp ditt uttalande, detta då många kommer vilja betala för ett 4 tecken långt .com namn...ska inte du vara nån sorts expert på detta du som varit medlem i över 6 år.

Vill verkligen inte sabba någon tråd men för din information, sådana 4 tecken .com domäner med siffror och bokstäver blir lediga varje dag och vissa omregistreras inte ens...

tartareandesire 2010-05-10 10:20

Citat:

Ursprungligen postat av stefanhansson (Inlägg 20354547)

Menar du allvar? Godaddy.com var tämligen värdelös innan tjänsten utvecklades. Det är företaget och tjänsten som lagt värde i domänen som självfallet inte kan skiljas från verksamheten. Du kan inte jämföra domäner på det viset. I ditt fall finns inget värde i sajten och således inte heller i domännamnet. Den är värd ungefär lika mycket som exempelvis MD27.com vilken kan registreras idag.

Viktor 2010-05-10 10:26

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20354623)
Den är värd ungefär lika mycket som exempelvis MD27.com vilken kan registreras idag.

Nja finns ju inget flygplan som heter md27 till skillnad från md87 (McDonnell Douglas MD-80) :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson