![]() |
Skicka ut 7.000 mail från servern, hur, eller annan lösning?
Hej,
Mitt nuvarande script för att skicka ut massmail via servern (phpmail) har slutat fungera antagligen för att det är lite för många att skicka till. Jag kör batch och provat lite olika, men det vill sig inte längre. Dessutom verkar inte hotmail gilla utskicken när de väl fungerar så det är nog dubbelt kört... Har kollat på att köra Mailchimp, men det blir ju så attans dyrt i längden. Vad skulle du göra? Kan du tipsa om några bra lösningar? |
getanewsletter.com är ett annat alternativ som är kostnadseffektivt och du sparar nog pengar (tid) jfm att sätta upp en motsvarande lösning själv.
|
Webbhotell begränsar ofta hur många mail man får skicka per timme. Kan det ha med det att göra?
|
Köp ett konto på Compost eller Apsis det är mitt enda tips och det enda du behöver ta hänsyn till så kommer du fundera över varför du inte gjort det för flera år sen!
|
Hej,
Get a newsletter verkar vara prisvärt, skulle klara mig ett tag till för 79.-/mån. BjörnJ: Nej, det har inte med det att göra eftersom servern inte är webbhotell. Jag kollade på de andra också, men såg inga priser, vet du Studiox hur dina tips ligger i pris jämfört med get a newsletter? |
Paloma är ett av de mest kompetenta företagen i den branchen. Dessutom är de svenska.
|
Mailchimp
Har testat MailChimp och det funkar jättebra! Det är gratis att testa.
|
Jo, Paloma är säkert bra, men det sticker iväg i pris, lite som MailChimp som har gratisversionen av idag (funkar också klockrent).
|
Det är en bra idé att anlita någon annan tjänst för att sköta utskicken. Det finns flera anledningar till att du inte ska skicka ut stora mängder e-post från din egna server. B la så märker diverse brandväggar detta och ser "Aha, person X har börjat skicka ut massor av mail, han har aldrig skickat ut de mängderna tidigare, detta är nog spamm". Då finns det en stor chans att du hamnar på en blacklist någonstans och vips så hamnar alla mail i Skräpposten (Om ens det).
Mailchimp har vi erbjudit några av våra kunder. Det har fungerat bra. |
Jag kan väl passa på att rekommendera Getanewsletter också, har fungerat mycket bra för mig.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:19. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson