![]() |
Google adsense har börjat skicka pengarna från Indien
Hej
På de senaste Google breven jag har fått står de att betalningsavsändaren är från Chennai, Tamil nadu i Indien. Förut har det alltid varit från Irland. Någon annan som tänkt på detta och hur blir det nu med momsen? Har försökt att leta mer om detta på Googles hjälpsidor men inte hittat nåt. Med vänliga hälsningar Olof [EDIT] Verkar som tamil nadu är en egen delstat i Indien. Läs mer här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Tamil_Nadu |
Citat:
Jag förstår att de gör så. Tyckte själv det var ganska intressant när jag var i Indien att det kostade hälften så mycket att skicka ett brev från Indien till Sverige mot vad det gör att posta ett inom Sverige... Om man skickar enorma mängder brev så blir det ju stor skillnad! |
Citat:
|
Jag har aldrig fått någon moms på mina pengar från Google. Även när dom skickade från Irland.
|
Citat:
|
Ni ska bokföra momsen ändå när de kommer från irland.
|
Jag var nog lite snabb i skrivandet. Sorry ... tänke på inköp från Irland ...
Får du pengar från Irland, som utbetalning, så lägger du inte på någon moms väl. I alla fall inte från Indien. Så fortfarande ingen skillnad. |
Citat:
|
Näe jag blandade nog ihop det med adwords... vet inte hur det fungerar när man säljer tjänster till andra eu-länder...
|
Ja, både jag och ztream tänkte på om man köper från Irland. Du skall inte lägga på någon moms på varken det som kommer från Irland eller Indien. Annat är det när man fakturerar de, men i det fallet fakturerar man inte utan får bara en utbetalning.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:45. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson