WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Företagsamhet, juridik och ekonomi (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Bemöta kritik på sociala medier (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1040404)

Fredrik-s 2010-02-07 15:07

Bemöta kritik på sociala medier
 
Hej,

Jag undrar vad man ska tänka på när man bemöter kritik på sociala medier som t ex forum, bloggar osv?

Några generella saker som jag kommer på själv är att:
- Ge svar som inte ger utrymme för tolkning.
- Håll en professionell ton i svaret

Vad finns det mer och tänka på? Eller bör man inte bemöta kritiken på fristående sajter?

KristianE 2010-02-07 16:00

- Att skriva att man tar emot sig av kritiken och försäker bättra sig
(om det nu är något man gjort fel).

Anders Larsson 2010-02-07 21:01

Om man har gjort fel, stå för det. Bortförklaringar gör bara kunden/den som klagar ännu mer uppretad.

Visa att du lyssnar, även om du inte tänker göra ett skit åt det.

Jan Eriksson 2010-02-07 22:55

En artikel om detta med tips:
http://www.idg.se/2.1085/1.290300/la...seras-pa-natet

elofsson 2010-02-08 19:09

http://www.axbom.se/blogg/miniguide-besvara


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson