![]() |
Betatesta en Skapa din egen t-shirt site
Hej,
Skulle vilja ha lite hjälp att få fram brister på en tjänst jag håller på att utvecklar http:// skapatisha . supportershopen.se/ Det jag vill ha feedback på i dagsläget är endast själva "Skapa Tisha" funktionen, alltså ladda upp bilder, resize, och positionering. Fungerar det för dig? (om inte ange det väsentliga, OS, webbläsare, upplösning osv..) Förstår man vad man ska göra ? Ser det bra ut ? vad kan göras bättre, osv.. Men texter och så kan ni hoppa över. Så kör vi vind. Ös på med kommentarer och tips Vi kan även göra så att den som kommer på ett riktigt bra namn till det hela får göra två tishor utan kostnad när vi har releasefest ;) /F *Edit Jag skulle också vilja veta följande: Om du skulle köpa en t-shirt med eget tryck, vad skulle den få kosta? (Om vi räknar på en t-shirt med ett tryck) |
pris bör visas innan man klickar in storlek. Samt även att det kostar mer med både framsida och baksida..detta var kanske inte vad du efterfrågade nu.
Fram - bak och vit svart är otydligt satt. Kan göras snyggare.. Postnummer och postort satt långt ut till höger (alltså way of formuläret) Jag saknade centreringsfunktion (antingen rulers eller knapp) Annars ser det riktigt bra ut! |
Hej chilis och tack.
Angående pris så är det en sak jag funderade på, den är ju beroende av hur många tryck man laddar upp, därför svårt att sätta ett pris direkt, jag känner då att man kanske tror att det kostar så mycket oavsett hur många jag laddar upp ;) men jag ska kolla på det. Ska försöka göra radioknapparna bättre. Vilken webbläsare osv använder du (med tanke på formuläret) Centrering är bra, tack. /F |
Citat:
Radioknapparna var inte dåliga men det borde stå typ Vy: Framsida () Baksida () Färg: Vit () Svart) () Där () självklart är radiobutton |
1 bifogad(e) fil(er)
Klart uppenbart vad som är fel,
Safari, OSX. Sen att ladda upp bilder verkar inte gå något vidare heller. |
Citat:
Får du något felmeddelande eller fungerar det bara inte ? ;) |
Det första jag tänker på är inledningen
"Eyyy, skapa din egen tisha vettja!" som är en obekväm inkonsekvent blandning av språk. "Eyyy" och "vettja" passar ungefär lika bra tillsammans som hängjeans och plommonstop. Håll dig till EN stil. Såg nu att du inte ville ha feedback på texter och sånt, men nu har jag ändå skrivit det. Vidarebefordra till den ansvarige :D Uppladdningen verkar alldeles för enkel. Det finns inga specifikationer eller restriktioner. Är man inte insatt kan man nog bli lurad av enkelheten. En 200px bred jpeg-bild kommer t.ex garanterat inte att se likadan ut i ett t-shirt-tryck som på skärmen här på sajten. Sen finns det ju ingen köpknapp, och man vill gärna veta betalningsalternativ i förväg samt vilka villkor som gäller, innan man ger ifrån sig personuppgifter. Storlek/antal-väljaren verkar ineffektiv. Den tar mycket plats och jag ser inget effektivt användningsområde. Vill jag bara ha en t-shirt så är det väldigt överflödigt med alla plus/minus-knappar och de stora grafiska elementen. Vill jag å andra sidan ha 50 S och 70 M så blir det ett väldigt klickande. Denna borde göras om. Mindre storlek, samt att man kan skriva hur många man vill ha. Du ville ha kritik på resize-funktionen, men någon sådan hittar jag inte. Radioknapparna är VÄLDIGT dåliga vad gäller usability. En radioknapp indikerar ett alternativ där antingen det ena eller andra gäller. Det är fel att använda det för att skifta mellan två lägen (baksida och framsida). Gör egna knappar för detta istället. När det gäller vit/svart så är radioknappar helt rätt, men man brukar använda en rubrik för att förtydliga. "Färg" skulle passa bra i det här fallet. Som tidigare nämnts så är radioknapparna där uppe helt enkelt röriga. Använd något annat element än radioknapp för fram/bak och gruppera de olika valen så man ser tydligt vad som tillhör vad. "Beställ din tisha!" kommer inte i logisk ordning. Ska det vara en knapp? Varför är den isåfall innan formuläret? Ska det vara en rubrik? Var är isåfall rubriken till stycket innan? Hela grejen känns halvseriös. Jag skulle tipsa att du kollar in framgångsrika webbsajter av samma slag. Kolla vilka lösningar konkurrenterna använder samt kanske kolla in mer internationellt vassa alternativ (sök t.ex "t-shirt store" på smashingmagazine.com). En kul grej är ju att man kan få en t-shirt för 0kr om man inte applicerar någon motiv =D |
Jag skulle gärna vilja se ett roteringsverktyg. Jag hittade det inte i alla fall.
|
Det fungerar bra. Ser bra ut.
Lite minus dock: - Gillar inte "Bläddra fram bild" knappen, framförallt texten gör den otydlig. - Går inte att ladda png 24 bilder. (jag vet att du antagligen bara vill ha jpg, men man borde få upp ett meddelande om detta) - Saknar en knapp som slutför mitt köp och skickar beställningen, men det kanske inte är klart? Oavsett vad andra tyckt så ser jag inte det som ett problem att priset inte visas förrän jag väljer storlek och antal. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:34. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson