![]() |
Google personalized search som default?
Såg nyligen att Google har gjort personalized search som standard för alla, även för personer som inte är inloggade. [källa]
För någon som håller på med SEO i mindre skala undrar jag lite hur man bäst kommunicerar resultaten till kunder när alla får individuella resultat? Ska man helt skippa placering och fokusera på traffik för att mäta framgången med seo? Nu kan ju alla eller ingen vara #1? Kändes väldigt enkelt att kommunicera "vi har ökat din placering från #19 till #4 vid en sökning på xxx på google", blir väldigt konkret, innebär denna förändring att personer som jag själv faktiskt måste börja leverera traffik till kunderna? Känns ju betydligt mindre pedagogiskt? Även om geo-targeting, google tdl och web history påverkade resultaten mellan användarna tidigare är väll detta en betydande förändring? Några tips? |
|
Citat:
Prismodellen inom SEO borde ha ändrats för länge sedan. Prismodellen borde utgå ifrån resultat som INTE inbegriper placeringar i någon SERP utan på verkliga resultat som trafikökning, ökad omsättning/vinst etc. /Patrik Berggren |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:58. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson