![]() |
SEB Internetbank
Någon som vet vilket företag som utvecklar SEBs internetbank?
|
SEB själva?
|
SEB it-avdelning
|
Konstigt att det tar 3 år att fixa en del saker om de har utvecklare in house...
|
Citat:
|
det finns ingenting som går långsammare än att få ett någorlunda stort företags it-avdelning att göra någonting
|
Det är ju inte så konstigt egentligen, det är hyffsat kritiska system och de kanske inte tycker det är lika viktigt att fixa det du tycker ska fixas.
|
Jag har jobbat på SEBs IT-avdelning med just Internetkontoret och det är ingen liten grej om vi säger så. Gränssnittet som kunden ser är väl en sak men bakom är det olika nivåer för att komma ner till det viktiga i stordatorer, AS400:er osv.
De senaste 10 åren har det egentligen inte hänt någonting med gränssnittet vilket är lite synd men de värdesätter funktion för design alla dagar i veckan. Ändringar har en lång väg att vandra från Kundtjänsten tills de kommer till en utvecklare. Det ska prioriteras, kostnader beräknas osv osv (i all oändlighet). |
sandstream,
Visst är det beklagligt att det är så många led. Men den funktion jag först och främst har väntat på i över 3 år är möjligheten att gå tillbaka på kontoutdraget mer än 3 månader. Detta skall tydligen gå om man avsäger sig brevutskick. Jag ser ingen rimlig förklaring än att ändra en datumvariabel och häva blockeringen när det redan finns stöd för det... |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:09. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson