WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Vad svarar man på detta...? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1039419)

Christos 2009-12-03 11:16

Vad svarar man på detta...?

Fick ett mail för ett par dar sedan där det stod:

Citat:

I really like your WordPress theme. Would you mind sharing it with me?
Jag googlade lite och hittade killens site (som också är webbdesigner), men innan jag ens hann svara såg jag att en del av min site redan blivit kopierad. Dagen efter snodde han lite mer osv osv...

Problemet är inte att jag har något emot att någon försöker plagiera mina grejer, utan mer att jag inte vet hur man ens börjar svara på en sådan fråga. Hur kan man ens fråga en sådan sak när man i princip jobbar med exakt samma sak? Jag får inte ihop det.

/C

Cosma 2009-12-03 11:19

Visa människor har moralen lite på snedden hehe.. Tråkigt fall men inget man kan göra åt misstänker jag.

tartareandesire 2009-12-03 11:35

Handlar det om design av en mer konstnärlig natur så det kan ses som helt unikt så kan du, och bör, driva ärendet vidare men annars tror jag inte det är mycket du kan göra förutom kontakta personen själv och se vad han har att säga.

Vill du vara riktigt j-lig så kan du ju alltid lägga till honom i någon företagskatalog och skriva ett omdöme.

Ciffan 2009-12-03 12:04

Har du fler exempel på plagiat?
I så fall kanske du skulle ha en avdelning med detta

Christos 2009-12-03 16:37

Mitt svar:

Citat:

I'm glad you like my wordpress theme. I do however think it's a pity that you choose to use someone elses theme for your own website. I personally think you could learn a lot by making your own and giving it a personal touch. In any case, I can't stop you so it's really your choice. Just don't forget to change your facebook link on the contact page cause right now it's pointed at my facebook profile.
Hans svar:

Citat:

Thanks for spotting the link. I've only used wordpress out of the box but I've learned at lot trying to reproduce your theme already. It's much more flexible than I had thought.
Ja, jag vet inte...

tartareandesire 2009-12-03 16:55

Om du inte vill att han använder det utan att ge dig någonting tillbaka (till exempel en länk) så tycker jag du är lite för snäll.

Danielos 2009-12-03 19:31

Christos, en sak är säker, du har en så pass stor talang att det blir svårt för folk att inte apa efter dig.

Christos 2009-12-03 21:23

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20333915)
Om du inte vill att han använder det utan att ge dig någonting tillbaka (till exempel en länk) så tycker jag du är lite för snäll.

Självklart vill jag inte att han rippar min site rakt av, det är nog ingen som vill. Men jag känner att detta kommer ta en massa energi som jag inte har råd att slösa så jag struntar helt enkelt i det. Dessutom såg jag nu att han har ändrat ett par saker samt bytt ut lite ikoner, så mitt svar kanske gjorde lite skillnad i alla fall.

Citat:

Ursprungligen postat av danielos (Inlägg 20333938)
Christos, en sak är säker, du har en så pass stor talang att det blir svårt för folk att inte apa efter dig.

Hehe...tack, men mitt bland all talang så ligger det en gnutta hårt arbete också, vilket är lätt att missa :)

allstars 2009-12-03 21:58

Citat:

Ursprungligen postat av danielos (Inlägg 20333938)

+1

Riktigt snygga grejjer.

Kudos!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson