WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Feedback kring hemsidan www.strandvagen.se (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1039269)

annahelin 2009-11-24 09:20

Feedback kring hemsidan www.strandvagen.se

Hej!

Vi har lanserat den här sidan, http://www.strandvagen.se efter två års internarbete till och från. Personligen är jag inte riktigt nöjd med design och upplägg och har därför redan nu börjat fundera på hur man kan göra design och upplägg bättre.

Jag vore väldigt tacksam för förslag på förändringar innan jag börjar skissa för att få reda på vad ni andra "irreterar" er på på siten. D.v.s. vilka delar man ska slopa helt och vilka som bara behöver en ny design.

/Anna

andi 2009-11-24 09:46

Jag tycker bilden högst upp på tjejen ser ut att passa en modeblogg eller liknande, ta en vacker bild på strandvägen istället kanske, sedan gillar jag inte de där snirkliga krummelurerna överallt. Krummelurerna återkommer på flera andra ställen, halvt dolda bakom bilder, ser ut som det är fel på sidan...

"Strandvägen idag" vet jag inte riktigt vad det går ut på, en länk till en fondkommissionär (?) och sedan länkar till mer "turist"-inriktade saker. Skippa speglingen av elementen i underkanten. Sedan gillar jag inte guldkanterna på alla texterna, testa att ta bort dem.

Överlag så har jag svårt att se vem sidan vänder sig till, kanske borde ni rikta in er på besökare/turister och skippa delen med mäklare och banker, eller dra ned på den iallafall. Jag blir väldigt förvirrad och jag vet inte vad som är reklam, sponsrade länkar eller vettigt innehåll. Klickar jag på finans så ser jag en sminkad 50-åring (en man alltså) och det står "allt du behöver", fattar ingenting...

Varför är reklamen till höger om sidan delvis dold, ser helt sjukt ut.

Nej, ta och rensa upp lite och tänk efter varför sidan existerar och vem den vänder sig till.
Man kan mycket väl tänka sig en del av sidan som listar banker, mäklare, butiker etc, men ha det isåfall under en egen kategori och inte som en massa enskilda undersidor för varje bransch.

Menyn skulle må bra av ett "Hem" eller "Start"-element. Elementet "Kaj" är svårbegripligt och känns malplacerat, ni borde strukturera upp sidan bättre.

Som sagt, inrikta er på turister och besökare, mäklare och banker hittar folk på annat sätt. Sedan behövs det 10 gånger mer innehåll för att sidan ska vara intressant, varenda hotell, cafe, restaurang, butik etc av värde måste finnas med.

trung 2009-11-25 10:44

Hej,

Jag tycker reklam grejen va mycket bra ide, fick mig att titta på dem.
Header bilden ska högre upp och lägg in strandväg loggan i bilden kanske.
snygga färger guld och svart passar bra till strandvägen.

annahelin 2009-11-26 11:29

Hej!

Tack för bra kritik.

Dom svarta krumelerurerna är något som vi ska göra om, jag håller helt med om att de inte passar i den mängd som de finns i nu.

Tanken är att sidan dels ska rikta sig till turister men även till de som bor i närområdet. Det ska vara en samlingssida för allt som finns på Strandvägen. Problemet är, som du nämner andi, att vi inte har all information om alla företag. Vi kan inte lägga upp information om företagen inte själva godkänner det och tyvärr är inte alla positiva till sidan. Om du har någon bra idé på hur man kan locka in dom så är jag mer än tacksam!

FredrikLund 2009-11-26 13:46

Citat:

Ursprungligen postat av annahelin (Inlägg 20333018)
Vi kan inte lägga upp information om företagen inte själva godkänner det och tyvärr är inte alla positiva till sidan. !

Varför måste ni har företagens godkännande?

trung 2009-11-26 16:58

Exakt vad Fredrik säger varför, Jag tror man kan lägga upp dem.
om dom säger att dom inte vill vara där då måste du nog tabort dem.

kw_wasabi 2009-11-27 04:33

Citat:

Ursprungligen postat av trung (Inlägg 20333067)
Exakt vad Fredrik säger varför, Jag tror man kan lägga upp dem.
om dom säger att dom inte vill vara där då måste du nog tabort dem.

Jag tror inte ens att man är tvungen att ta bort dem även om de säger att de inte vill vara med. Ett företag kan ju t.ex inte kräva att en bloggare tar bort ett inlägg om dem, även om det är osanningar i inlägget. Som jag förstått så kan man inte "förtala" företag rent juridiskt.

Det kan vara skillnad om det är ett företag som skriver om ett annat företag. Men då tror jag det måste handla om att företagen är konkurrenter, och att det ena försöker smutskasta det andra.

annahelin 2009-11-27 07:18

Citat:

Ursprungligen postat av FredrikLund (Inlägg 20333035)
Varför måste ni har företagens godkännande?

Det är väl inget tvång men jag tycker personligen att det skulle kännas tråkigt om jag och företaget jag arbetar på hittar och själva på en okänd hemsida utan att någon har frågat oss.

Sedan har vi vårt företag på Strandv. också, det skulle väl kännas lite si sådär om man kom i kläm med de andra företagen så att säga. Men kanske är vi för mesiga när vi tänker såhär, vad tycker ni, skulle ni skrivit om företagen nu i efterhand även fast vissa av dem har sagt att de inte vill vara med?

marcuslind 2009-11-27 08:26

Citat:

Ursprungligen postat av annahelin (Inlägg 20333125)
Det är väl inget tvång men jag tycker personligen att det skulle kännas tråkigt om jag och företaget jag arbetar på hittar och själva på en okänd hemsida utan att någon har frågat oss.

Sedan har vi vårt företag på Strandv. också, det skulle väl kännas lite si sådär om man kom i kläm med de andra företagen så att säga. Men kanske är vi för mesiga när vi tänker såhär, vad tycker ni, skulle ni skrivit om företagen nu i efterhand även fast vissa av dem har sagt att de inte vill vara med?

Skäll ut allabolag.se, hitta.se, eniro.se, birthday.se, google och alla andra som publicerar information om dig eller ditt företag utan att du godkänner det. Jag ser ingen större skillnad mellan att hitta.se publicerar vad som finns på en adress och att du publicerar vad som finns på samma adress men med ett annat upplägg.

Captain Thailand 2009-11-29 09:44

Hej,

Fin och lättnavigerad sajt är mitt hastiga intryck. Snygg header. Jag tycker personligen att tjejen kan vara kvar. Ansikten ger liv. Bilder på hus kommer kanske ge intrycket att det är en mäklarfirma som folk hamnat hos?!

Strunta i bortskämda företag. Lägg upp informationen och låt företaget ha möjlighet att korrigera. De skall vara glada för publiceringen (och gratisreklamen).

Tycker jag.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson