WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Köp & Sälj (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Säljes vinstgivande Viktblogg/FAQ med bra domän! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1038931)

Kalledoo 2009-11-05 11:58

Säljes vinstgivande Viktblogg/FAQ med bra domän!

Säljer en site och domän som idag toppar google på sökordet V * L * C * D. Detta är förkortningen på alla pulverdieter under 800 Kcal. Pulverdieter blir vanligare och vanligare och det finns en uppsjö av olika produkter. Försäljning på nätet börjar dyka upp här och var.

Siten är slarvigt ( är absolut inte duktig på wordpress/php ) uppslängd med endel content inom området. En template och wordpress. Ligger på domänen w*w*w. v * l * c * d . s * e som får ses som en premium domän. Förkortningar inom denna branschen är mycket vanliga. Att jämföra med tex LCHF.se etc.

Endast en ruta med google adsense presenteras och siten har trots detta lyckats dra in mellan 10-13 USD per månad i stort sätt passivt. Jag har knappt uppdaterat sedan de första texterna och FAQ.n lades ut. Så där finns lite mer att göra. Även kopplingar med affiliatenätverk vore vettigt.

Det är alltså egentligen domänen, trafiken och de texter som är skrivna som är intressanta här. Själva siten kan göras betydligt bättre av någon med bättre kunskap än mig.

Siten ligger idag på surftown.

Från den 5.e Oktober till 4.e November har siten haft:
800 Besök
680 helt unika besök
Där sökmotorer står för 89% av trafiken.

Startbud: 1500 SEK exkl överföringskonstnader etc
Säljer som privatperson
Från det att budgivning startar pågår den under en vecka. Nytt bud ger en dags förlägning.

StefanBergfeldt 2009-11-05 12:08

vlcd står för Very Low Carb Diet.
Ledsen om jag stör tråden

Kalledoo 2009-11-05 12:30

Citat:

Ursprungligen postat av StefanBergfeldt (Inlägg 20329709)
vlcd står för Very Low Carb Diet.
Ledsen om jag stör tråden

Tjenare, Inte stör du! Men för att vara korrekt så är det inte Carb som åsyftas utan Calories i detta fallet. Dvs. Very Low Calorie Diet!

Kalledoo 2009-11-05 12:58

1500 kronor bjudet i PM!

StefanBergfeldt 2009-11-05 12:58

Jaha, där ser man. Här har man gått och trott fel i flera år. Jäkla dietist att luras. Det fungerade iallafall

Kalledoo 2009-11-05 13:00

Det gör det sannerligen..Tricket är dock efterarbetet, har själv droppat 30Kg i år på det där.. Var lite så det startade!

fooztr 2009-11-05 13:00

Någon som har testat denna diet? Och kan intyga att det verkligen fungerar? :>

Förlåt för OT.

StefanBergfeldt 2009-11-05 13:23

Jag har provat med Cambridge kuren, som är en VLCD-diet.
På tre veckor gick jag ner 12kg.

Sen är det precis som Kalledoo säger viktigt med efterarbetet. Därför gick jag hos en certifierad Cambridge-konsult, som tog fram en diet jag följde i ytterligare ca tre månader.

Totalt gick jag ner ca 20kg från slutet av januari till påsk 2007. Efter det har jag börjat motionera. Det är mycket lättare att motionera när man väger 100kg än när man väger 120kg (eller 130kg som jag vägde som mest).

Sen måste man lägga om sin livsstil för att inte gå upp igen. För min del har det handlat mest om motion, men på senare tid även om att minimera (inte ta bort) kolhydrater. Jag skippar helt ris, pasta och potatis, men kan istället unna mig några öl och en påse chips på helgen. Tränar gör jag 3-5 gånger i veckan. Innebandy, styrkegympa och simning.

fooztr 2009-11-05 14:55

Ingen som har bilder? För och efter?

förlåt för ot igen.

A.O 2009-11-06 00:45

1600 Kronor bjuder den glade monopolgubben.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson