WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Kan inte hämta ut paket på posten (företagsnamnet) (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1038515)

xarph 2009-10-12 15:54

Kan inte hämta ut paket på posten (företagsnamnet)

allstars 2009-10-12 16:39

Citat:

Ursprungligen postat av xarph (Inlägg 20326029)
Hej,

Jag beställde ett paket i företagets namn från Dustin i början av förra veckan, inga problem.
Paketet kom i fredags och jag skulle hämta ut det på Posten Företag servicecentret. Och där visa jag kolli ID samt legitimation, och registreringsbeviset (mitt organisationsnummer, samma som det bör stå på paketet eller liknande). Bad dom även kolla upp det på allabolag.se.

Men det räckte inte, och jag kunde inte hämta ut det eftersom mitt företagsnamn (som jag beställde det i) inte är registrerat hos bolagsverket, och jag kan därmed inte hämta ut det enligt dom (Posten).

Jag brukar använda detta företagsnamn, men det är inte registrerat hos Bolagsverket. Och ingen annan använder detta namn.

Frågan är hur jag ska göra nu?

Imho gör posten rätt här, men förstår att det kan vara frustrerande.
Hör med Dustin hur du kan göra och beställ med ditt personnamn som mottagare i fortsättningen ;)

najk 2009-10-12 16:46

Eller registrera namnet hos bolagsverket så slipper du liknande problem i framtiden.
För att få ut ditt paket nu, det kan gå bra om du känner postpersonalen, annars är det som du råkat ut för.. Skyltar du med företagsnamnet på mottagaradressen brukar det gå bra att få det utkört en gång till.

eliasson 2009-10-12 16:56

Kan förstå att det hela är frustrerande - men min rekommendation är säga åt posten att skicka tillbaka paketet, varpå du ringer Dustin och ber dom skicka det till dig.
Om jag inte är helt ute och cyklar så kan du fortfarande ta det inom företaget, förutsatt att det är EF.

Vidare bör du registrera det hos bolagsverket för att undvika framtida problem.

Westman 2009-10-12 18:46

Tänker man sen på den usla kollen paketleverantörerna har när de levererar paket till dörren så blir man bara trött.

patrikweb 2009-10-12 18:50

Jag har aldrig behövt visa något registreringsbevis när jag har hämtat ut paket som varit på företaget.

Åt andra sidan skulle jag stämt dom om dom vägrade lämmna ut min egendom.

Danski 2009-10-12 19:24

Aldrig varit med om något liknande, legitimerar mig och får paketet i handen oavsett vilket av alla företagsnamn det står på paketet. Däremot tyckt det varit lite för lätt ibland med tanke på vem som helst hade kunnat hämta det på samma sätt...

tartareandesire 2009-10-12 20:28

Citat:

Ursprungligen postat av patrikweb (Inlägg 20326060)
Jag har aldrig behövt visa något registreringsbevis när jag har hämtat ut paket som varit på företaget.

Åt andra sidan skulle jag stämt dom om dom vägrade lämmna ut min egendom.

Suck... Dessa regler måste följas av en anledning och de SKA inte lämna ut paketet... Det får skickas tillbaka och skickas ut igen helt enkelt. Har man enskild firma utan registrerat namn använder man sitt eget namn som adressat.

KristianE 2009-10-12 21:14

Det beror på personal och vilken typ av försändelse. När
banken skickar ut nya kontokort med REK så krävdes det
att jag skulle ha med mig reg.beviset. Fick glatt åka hem
och hämta en kopia. Sen satte de in den i en pärm så
beviset ligger där till nästa gång jag ska hämta REK.

Detta var nere på macken.

Anders Larsson 2009-10-12 21:41

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20326079)
Suck, blev du amerikan nu också? Dessa regler måste följas av en anledning och de SKA inte lämna ut paketet... Det får skickas tillbaka och skickas ut igen helt enkelt. Har man enskild firma utan registrerat namn använder man sitt eget namn som adressat.

Ja, det är ju det vanliga, men vem säger att Posten är logiska. De kör nämligen inte ut Företagspaket till privatpersoner. Egentligen går det inte ens att skicka ett företagspaket utan att det är företagsnamn både som avsändare och mottagare.

Man "löser" detta genom att skriva Firma NN.

Men allmänt är Posten ganska oflexibla. Nu senast så körde de inte ut företagspaket till oss, eftersom mitt namn stod före företagsnamnet. Doh. Fick snällt knalla bort till Företagscentret och hämta ut paketet.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson