![]() |
WebService VB.NET
Sitter och jobbar lite med WebService i VB.NET
Jag har ett litet problem. PHP: chunk_split(base64_encode(file_get_contents("denna .jpg"))); VB.NET: <WebMethod()> Public Function Upload(ByVal ImageData As Byte()) As Boolean XML: <ImageData>base64Binary</ImageData> Hur ska jag spara den datan som kommer in i Upload till en JPEG fil? Jag har följande kod nu. Dim FilePath As String = "C:\denna.jpg" If IsNothing(ImageData) = True Then Return False End If Try Dim fs As IO.FileStream = New IO.FileStream(FilePath, IO.FileMode.OpenOrCreate, IO.FileAccess.Write) Dim bw As IO.BinaryWriter = New IO.BinaryWriter(fs) bw.Write(ImageData, 0, ImageData.Length) bw.Flush() bw.Close() fs.Close() bw = Nothing fs.Dispose() Return True Catch ex As Exception Return False End Try Det skapas en fil, som en txt fil fast med .jpg? |
Har du läst dokumentationen för BinaryWriter?
Klippt från msdn: > BinaryWriter Class > Writes primitive types in binary to a stream and supports writing strings in a specific encoding. Dvs, den låter dig spara valfria datatyper. Kanske inte riktigt vad du är ute efter.. Skippa binarywriter, skriv direkt till din filestream bara så är problemet löst. |
Japp, skippa binarywriter. Funkar bra för mig.
|
För den delen... Det råkar inte vara en FileUpload som du hanterar?
|
Fick lösa det igenom att spara filen på servren och sedan öppna den binärt. Sedan var det inga problem att skicka filen.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:26. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson