![]() |
jag har två domäner som jag har haft planer för men orkar jag.
Jag har sedan ett gäng år haft domänen kungenskurva.nu och sedan lagt på mig ytterligare en som heter skhlm.nu.
för er som inte bor i stockholmsområdet så är kungenskurva/skärholmenscentrum norra europas största köpområde , med ca 350 butiker bla annat världesns största IKEA. Kungenskurvaområdet omsätter 5 miljarder per år och besöks av 15 miljoner kunder. Har under hela tiden jag haft domänerna tänkt att jag skall a dom som en slags portal där jag kan sälja annonsplats till företagen och erbjuda kunderna rabatterbjudanden. MEN skall jag gasa eller sälja ? eller kanske hyra ut dom ? Vet inte riktigt vad dom kan vara värda om jag skulle sälja dom. Jag har fast jobb idag och inga webbkunskaper så uppförsbacken känns lite brant. har ni några tankar som kan hjälpa mig på traven ? Hälsn J |
Jag tycker Magnus_A´s inlägg HÄR är passande svar för denna tråden.
|
Skärholmen Gallerian har precis med ett tio tal andra gallerior i Stockholmsområdet köpts upp av det engelska företaget Boultbee...
SKHLM är ju själva varumärket för Gallerian (ska väl inte jag behöva berätta för dig...) och om du nu ska gå runt och sälja annonsplats för ett varumärke du inte äger skulle jag råda dig att ... tänka dig för. Sök på Boultbee och läs... (Tips: Svensk Handel och flashback) Det är ett företag bepansrade med en armé av hårdhudade advokater. Ska du in och gegga med deras varumärke!? Nej... avstå säger jag! *** Vad gäller kungens kurva, den är ju mer känd som Heron City, det vet du det med. Jag har läst avtalet mellan Heron City, hyresvärden och hyresgästerna, affärerna. Där står tydligt att man måste följa deras riktlinjer. Är det så att man vill annonsera måste man fråga ledningen för Heron om lov. Jag skulle tro att liknande avtal gäller för Skärholmen. Nu finns det för all del butiker i området som varken ligger i Heron City eller i SKHLM Gallerian... Butikerna i Skärholmen Centrum... ja, det finns några stycken. Du kan ju försöka. Samma med Kungens Kurva. Där finns ju Citygross och Ikea då... Statoil. Jag gissar att Boultbee låter dig vara i fred om du inte tjänar några pengar. Men det är min gissning!! En variant skulle vara att du kör vidare på spåret med SEO... men om du saknar webbkunskaper, som du skriver, är ju det inget att satsa på! Lycka till!! |
hej och tack för svar.
kollade lite och boultbee har registrerat SKHLM shoppingcenter som varumärke. skhlm har dom inte kunnat registrera då det är ett uttryck för skärholmens ortsnamn, men som du säger man vill inte bråka med boultbee. Får väl se , i värsta fall så är det tradera som gäller (om man nu får sälja virtuella tillgångar där) Tack igen för svaret. Mvh J |
Om du reggat domänen innan dom registrerat varumärket så är det ju ingen fara alls.
|
varumärket är "SKHLM shoppingcenter" inte SKHLM
SKHLM är använt tidigare i dagligt tal om skärholmen så jag tror inte att dom ens kan regga det. men jag är defenitivt ingen expert på varumärken. men jag får fundera hur jag ska göra med dom. tack för svar. Mvh J |
Citat:
|
Jag skulle inte tro att dom vill stoppa dig, inte alls. Men advokaterna har bevisat stor kreativitet i andra sammanhang, så varför inte även i detta sammanhanget!?
Om du inte gör nåt -- så har inget hänt. Men om du börjar exponera din sajt och börjar tjäna pengar kanske dom anser att du där med har ingått ett avtal och vips, är du inne i deras karusell. Dom kanske kräver hyra av dig i storleksordningen 20.000-40.000:- i veckan... Det är liksom inte värt det. (Att hyra plats i gången i Skärholmen kostar 5-15.000:- i veckan beroende på placering.) |
har kommit fram till att jag inte orkar och kommer att sälja.
om nu någon ö.h.t. är intresserad.
vi får se. lade köp nu på 950000 :-) tack än en gång för alla svar. Mvh J |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:11. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson