![]() |
Fel i annons hos telia ?
1 bifogad(e) fil(er)
Såg precis den här annonsen och jag tycker inte riktigt det låter riktigt i mina öron :) Ta en titt själva.
|
:) Telia menar förmodligen att de lovar att den lägsta hastigheten är ett visst värde men annars så kan det gå hur fort som helst.
|
Jag tror också att det betyder att dom har en garanti-hastighet. Jag har till exempel 12-24Mbit ADSL. Dom garanterar alltså att jag ska få minst 12Mbit (även om mina mätningar säger 8Mbit)
|
Precis, de är således bland de få inom branschen som satsar på seriös reklam och inte räknar med att alla deras kunder är korkade och lättlurade. Sedan är det ju en annan femma om det verkligen stämmer även i deras fall... Den som ljuger minst är väl ändå roligast att ha att göra med.
|
Det beror väl på att det för några månader sedan slogs fast att operatörerna inte fick lova hastigheter hur som helst utan var tvugna att ange faktiska lägsta hastigheter, skulle inte förvåna mig om Telia kört med önskereklam tidigare.
|
Bra initiativ av Telia, jag har länge velat se vilken lägsta garanterade hastighet de utlovar.
|
Men detta gäller ju bara Telia Bredband Plus som
är en dyrare företagstjänst. |
Citat:
Det gjorde jag, visade sig vara fel på både modemet och ledningen här hemma. |
Citat:
|
mynameisfredrik:
Telia garanterar en lägsta hastighet inom sitt nät om du väljer Bredband Plus. Om du väljer en fiberlina från IP-Only så garanterar de bandbredden inom sitt nät. Finns säkert många fler exempel. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:46. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson