WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Finns det "konsultnätverk" man kan ansluta sig till? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1038135)

Pettolajnen 2009-09-23 10:21

Finns det "konsultnätverk" man kan ansluta sig till?

Jag vet inte vad det kallas, men jag har för mig att det finns företag som har en mängd programmerare eller webdesigners anslutna till sitt företag som konsulter. När det sedan dyker upp ett projekt som företaget tror passar en viss konsult så kontaktas han/hon. På det sättet kan man få lite jobb nu och då utan att behöva söka nya kunder helatiden.

Jag är nämligen php-programmerare och webdesigner som är ute efter något extra-jobb som kan dra in lite pengar vid sidan av mina egna projekt då mina egna projekt ligger i en start-fas nu och inte börjat dra in så mycket pengar än. Däremot behöver jag mycket tid till mina projekt och kan därför inte söka heltidsjobb.

Jag är inte så insatt i vad det finns för olika alternativ på marknaden för en sådan situation som jag är i. Vore tackam om jag fick lite tips på företag som skulle passa den arbetsform jag söker.

akelagercrantz 2009-09-23 10:29

Det låter som ett bemanningsföretag du är ute efter. Vilka som just anställer konsulter inom IT har jag ingen aning om.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kategor...#37;C3%B6retag

allstars 2009-09-23 11:02

HiQ är ett konsultbolag som jag jobbat åt vid ett tillfälle.
Sedan är det lite beroende på vart i landet du bor, men hör av dig till både mindre och större reklambyråer.

Rob 2009-09-23 13:20

Det är en konsultmäklare du är ute efter:
2 st företag som jag har haft att göra med när jag/vi hyrt in konsulter är Ework samt Madeo. Kolla in dessa båda eller gör en enkelt sökning på konsultmäklare

/Rob

cyner 2009-10-01 12:47

Jag har också funderat på konsultmäklare, men jag vet inte alls om det fungerar bra.