![]() |
Diskussion: designmiss på stor sajt
Jag har stört mig på det ett tag nu, vem i hela friden gjorde den nya Hemnet?
Ledsen om jag trampar någon på tårna nu, men jag tycker att den är ganska taffligt utförd! Sökformulär och presentation är (IMO) undermåliga alternativt oinspirerade och utdaterade. Sidan ser ut som något från 2000 ungefär. Dessutom är sökformulärets funktion oklar/felaktig då man ibland hamnar i en loop där förra sökningen hänger kvar och nya sökinställningar inte accepteras. Bortsett från några lyckade grepp, såsom smarta dropdownlistor med checkboxes, så är helhetsintrycket inget vidare. Är det bara jag i min okunnighet som får det intrycket, eller är det en allmän uppfattning? Och hur kommer det sig att en av Sveriges största sajter hamnar så fel? |
Utvecklad av Kentor Stonebrix ser det ut som:
http://internetworld.idg.se/2.1006/1...-hemligheterna Och jag kan inte mer än hålla med. Det finns några nyheter som är välkomna och på det stora hela så är det ett par steg i rätt riktning men det är fortfarande lång väg kvar innan det känns bra. När det gäller designen vill jag nog inte ens uttala mig :) Sökning på google visar att det inte är många som faktiskt har något positivt att säga om "nya" hemnet. http://www.google.se/search?source=i...lr%3D&aq=f&oq= |
iPhone-applikationen är riktigt trevlig dock.
|
Kentor Stonebrix...nästan genant va, att som stor utvecklare släppa en undermålig produkt som nya Hemnet.
|
Jag tyckte den såg helt okej ut, ingen fröjd för ögat men den ser enkel, effektiv och stabil ut. Vilket jag antar är precis det man vill förmedla.
|
Citat:
|
Det ser inte bra ut i Opera, Iphone-puffen sträcker sig vertikalt utanför innehållsdelen. Ser inte ut som det är meningen. Trodde det bara var i Opera men det ser ännu värre ut i IE.
|
Nya hemnet är mycket dålig, med tanke på deras storlek, antalet användare och deras hotade position på marknaden så borde de verkligen ha något bättre. Betänk dock att den nya sajten ändå är bra mycket bättre än deras tidigare.
Men men.. Kentor har inte en vinstmaterial på 34% för att de lägger ner sin själ och sitt hjärta på jobben. |
Håller med. Coolt med nya funktioner som hur länge objektet legat ute till försäljning men annars är designen och upplevelsen kass enligt min bedömning. gillade den gamla mer faktiskt.
|
Menyn är ju fruktansvärd, fliken bostäder: fruktansvärd, headern med kartan likaså. USCH
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:27. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson