![]() |
"Besökarantal
Per dygn räknat i UNIKA besökare" står det i profilen. Men det finns ju två olika sätt att ange det på och jag tycker det är oklart vilket som gäller. 1) Unika besökare per dag som ett snitt av en månads unika (ger lägre siffra) 2) Unika besökare mätt under en viss dag av fritt val (ger högre siffra så klart) Vad gäller, och vilket bör gälla tycker ni, och varför? |
snitt är ju mest rättvist i alla fall...det andra ger en lite väl positiv bild!
|
Ett snitt vore i såna fall att räkna ihop alla unika besökare under respektive dygn under en månad och sen ta ett snitt. Att ta ett snitt av en hel månads unika besökare blir ju direkt missvisande och för lågt?
|
Spelar det nån roll egentligen? Om det nu är så viktigt så måste du ju gå in nån gång i veckan och uppdatera siffran, och jag tror inte att det är det som är poängen med den uppgiften...
|
Citat:
Om det ändå ska stå felaktigt så kan man ju lika gärna ta bort hela rutan, men tycker jag inte. Det handlar ju bara om att kanske förklara det lite bättre så alla tänker lika och anger samma. Mvh. |
Ska man ange tisdags siffran eller söndagssiffran?
Allvarligt talat tror jag inte nån bryr sig hur du räknar unika eller om du avrundar upp eller ner. Huvudsaken är att man vet i vilken storleksklass det är. Är det 100? 1.000? 10.000? 100.000? besök per dag? |
Klart det inte är petnoga, det är inte min poäng heller. Men som i mitt fall så har jag under en dag runt 10000 unika (awstats) men snittar man en månad sjunker det snabbt och hamnar runt 4000 per dag istället. Det är en skaplig skillnad...
Nåja, ni verkar ju uppenbarligen inte tycka det är något viktigt så jag ska väl sluta älta i det. edit: stavning |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:58. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson