Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Citat:
Ursprungligen postat av Kaneteg
*Eastpoint växer organiskt med 50% per år..
så kunderna kommer
|
Köper man upp kunder så blir dom så illa tvugna, skulle vara kul ha statistik hur kunderna gillar att det blir annat bolag. Vissa lär säkert tycka det är bättre vissa sämmre.
Dock när det börjar bli sådant uppköp borde man börja bygga upp allt centralt, känns inte alls försmidigt ha webservrarna på olika ställen och sedan bara ha en central support där alla sitter.
Finns även nackdelar, folk kommer inte behövas längre och få sparken vid en sådant migrering.
Samtidigt bör allt hamna på samma prisnivå, vilket antagligen gör att det blir dyrare för vissa kunder. Samtidigt känns det dumt att ett bolag som äger alla företag har olika prisnivå.
|
Vi kommer inte ha en central support och alla bolagen är kvar med anställda mm,
och expanderar i stället produktionen i dom städer där vi inte funnits tidigare.
Däremot har vi en växel som alla Lokalkontoren är inne i,
så man kan avlasta varandra.
Alla våra kunder har ju samma möjlighet att välja mellan dom olika bolagen, priser och
erbjudanden som tidigare.
Så jag kan inte se någon nackdel med det?
|