![]() |
Nästan värt att starta vadslagning på hur länge sidan håller - åtminstone med nuvarande texter... Skulle tro att det kan falla under urkundsförfalskning eller nåt om man ska hårddra det hela, men mina juridiska kunskaper är ju inte de bästa.
|
Domännamnet är registrerat av Prq Internet KB som även har sajterna dase.se och cityfail.se. Jag tycker verkligen det är ambitiöst att starta ett företag för att lägga upp sajter av den här karaktären. :)
|
10 kr för ett SMS med falsk avsändare? BAH... Jag betalar under 50 öre :)
|
Hahaha en grym sida för att skoja med kompisarna :) Har någon rolig grej att skriva?
|
Betalnumret är till MoSMS (f.d. Yo), vilka lär stänga ner betaltjänsten kvickt skulle jag tro...
|
Jag kan inte det juridiska alls, men det är väl inte mer olagligt än en "tips din kompis" funktion på en hemsida. I tipsa din kompis kan du ju fylla i, i princip vilken avsändare som helst. Samma sak här skillnaden är att det blir ett SMS. Mail har ju ingen säkerhet alls, vem som helst kan maila från [email protected]
|
Tja, PRQ finns ju här på WN och de sysslar ju med både det ena och det andra.
Man kan nog tryggt säga att de lever efter devisen, oskyldig tills motsatsen bevisats :) |
Citat:
|
Nej det kan man inte, men jag tror att Henrik menade att betaltjänsten går genom mosms.
|
Att de tipsar om att man kan fylla i en annans telefonnummer kanske inte gillas av mosms men om de inte gjorde det är det ju en vanlig sms-tjänst.
Jag tycker att det är en ganska bra idé...jag kommer ihåg när jag själv var fjortis och man ville jävlas så mycket man kunde med dem man ogillade. Tex. genom att skicka: Jag älskar dig..blablabla... till skolans fulaste tjej och ange dem man hatar som avsändare. Om sidan vart känd skulle det skickas massor av sms varje dag från fjortisar skulle jag tro. Rent juridiskt kan de knappast bli fällda om de tog bort att: "Fyll i en annans telefonnummer som avsändare". Men då är ju problemet att man får svårt att tala om för besökaren vad denna tjänst skall användas till... B.T.W. Eftersom ni på WN har skärpt reglerna angående posting så bode ni fixa en alkoholmätare som man måste blåsa i innan man postar... Känner att jag kanske borde gjort det nu, snurrar i skallen... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:54. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson