![]() |
Citat:
Någon som känner igen sig lite? Man har ju varit lite datorberoende i några år, speciellt när man spelade spel. |
Skrämmande!
|
Citat:
|
Jag tror ju inte det är själva spelandet som får såna som denna killen till detta utan jag tror ju helt klart man måste ha något fel för att göra sånt.
|
Nu försöker aftonbladet återigen svärta ner alla som spelar datorspel. Ey, killen har missbrukat och då lär man inte ha alla cellerna hemma. Att dra ut sladden var det som fick bägaren att rinna över för killen helt enkelt.
Kan finnas mer bakom än vad som egentligen kommer fram i nyheten och som vi får veta. EDIT: Citat:
|
När man är helt inne i ett spel förflyttar man sitt medvetande från verkligheten och identfierar sig själv med sin karaktär i spelet. På så sätt får man väldigt snabba reflexer och bra känsla för spelet. Men när någon plötsligt kopplar bort alla dessa förlängningar av ens medvetande upplever man i det närmaste en chock. Ungefär som om du är ute och cyklar, och någon plötsligt trollar bort cykeln. Klart att man blir rasande, och den som drar ut sladden förstår nog inte att han i princip kopplar bort 90% av alla sinnesintryck man för tillfället fokuserar på. Min mamma brukade stänga av strömmen för mig när jag var liten och spelade för mycket. Man blir fruktansvärt irriterad... dock har jag aldrig tillgripit fysiskt våld pga detta.
|
Jag tror det även är så att det brister oerhört mycket i kommunikationen mellan dom där två...
-Martin |
Det jag menade var alltså att folk kan bli väldigt lätt irriterade när man vill stänga av deras datorer ;D Att börja jaga någon med kniv och slåss så måste man nog ha mer problem än vad en vanlig person har. ^^
|
Citat:
|
Det är därför jag kör laptop :D Så jag slipper utbrotten... det var det enda botmedlet...
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:32. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson