WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Köp & Sälj (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Säljes: Mallorca.se (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1069140)

webplr 2018-04-08 16:43

Säljes: Mallorca.se
 
Säljer webbplatsen Mallorca.se (domän + webbplats)!

Mallorca är ett av de absolut största resmålen för svenskar. Det är främst ett familjeresmål (Alcudia och Cala Millor) och weekend (Palma), men även t ex fest (Magaluf) och träning/vandring/cykling (Tramuntanabergen) är väldigt populärt. Det är även vanligt att man hyr bil och åker runt på ön som är ungefär lika stor som Gotland.

Webbplatsen har mycket bra och stabil organiskt trafik och är i topp på de flesta viktiga sökorden - t ex "Mallorca" (1), "Palma" (1) och "Alcudia" (2). Mer trafikdata och sökord finns här: https://domainstats.com/mallorca.se

Trafiken ligger på ca 530/380 session/användare per dag - i genomsnitt under hela året, men med tydlig topp under vår och sommar. Screenshots över trafik kan skickas över mejl och inloggning till Google Analytics kan fås vid seriöst intresse.

Intäkter kommer i dagsläget in passivt via affiliatelänkar (Hotels.com, Rentalcars, Skyscanner, m.m). Jag kommer tyvärr inte dela med mig av några belopp. Jag vill inte att det blir allmän vetskap. Jag förstår att det är av intresse, men jag tror dock att de flesta av er ändå kan göra en bra värdering utifrån bransch, trafik och domännamn.

Pris: 400 000 kr eller högstbjudande. Köp-nu-pris: 600 000 kr.
Pris exkl moms. Eventuell Escrow betalas av köparen.

Kontakta mig på [email protected] för screenshots över trafik , frågor eller bud! (skicka helst inte PM)

webplr 2018-05-10 11:29

Många har visat intresse, men inget bud. Jag kommer kommer därför sätta ett fast pris på 500 000 kr (exkl moms). Priset gäller t o m 20 maj och det är först till kvarn som gäller (efter 20 maj är inte webbplatsen lägre till salu).

Eftersom många frågar, så vill jag förtydliga att jag kommer inte ge ut några uppgifter om inkomster. Om ni är intresserade så behöver webbplatsen värderas utifrån andra faktorer såsom domännamn, innehåll, sökpositioner, och trafik. Jag vet nu att många inte gillar det. Mitt mål är att sälja sidan så jag får pengar till ett annat projekt, men om den inte säljs så kommer jag att köra vidare själv och då vill jag inte ha delat med mig av dessa uppgifter.

Tveka inte att höra av er om ni har några frågor!

PlayHard 2018-05-11 05:05

Hur kommer det sig att du inte vill redovisa intäkterna, bara där kan man ju spekulera som gör hela affären "skum". Det måste ju vara lönlöst att försöka sälja sidan utan att redovisa intäkter?

Nevertheless, lycka till!

cvnu 2018-05-11 11:26

Kanske bättre att skriva att sidan saknar intäkter överhuvudtaget än att försöka sälja en sida, utan att redovisa intäkter. Lite som att köpa ett café för att det ser bra ut, men ingen information om dagskassa eller flöde.

Conny Westh 2018-05-12 14:28

Citat:

Ursprungligen postat av cvnu (Inlägg 20526274)
Kanske bättre att skriva att sidan saknar intäkter överhuvudtaget än att försöka sälja en sida, utan att redovisa intäkter. Lite som att köpa ett café för att det ser bra ut, men ingen information om dagskassa eller flöde.

.... eller att sälja ett hus utan att tillåta att köparen får se objektet eller göra besiktning. Inte seriöst.

webplr 2018-07-01 06:10

Tråkig inställning många har. Finns inget skumt med försäljningen. Premiumdomäner säljs hela tiden utan innehåll och trafik och utan några uppgifter om intäkter.

Piraten 2018-07-01 19:07

Då 20 maj har passerats med råge antar jag att domänen ej längre är till salu?

webplr 2018-07-01 19:39

Citat:

Ursprungligen postat av Piraten (Inlägg 20526667)
Då 20 maj har passerats med råge antar jag att domänen ej längre är till salu?

Tack för påpekandet! Det specifika förutsättningarna enligt ovan med fast pris gäller inte längre. Jag är dock fortsatt intresserad av en försäljning för att finansiera ett annat projekt, så vid seriöst intresse är jag öppen för en diskussion!

webplr 2018-12-11 09:53

Hej igen!

Sänker nu priset för Mallorca.se! Jag kommer acceptera 250 000 kr eller högstbjudande. Även köp nu pris sänks till 400 000 kr.

Viktigt! Försäljning behöver dock ske under detta bokföringsår! Dvs innan nyår, men helst innan jul för att vara på säkra sidan.

Samma förutsättningar i övrigt enligt ovan.. Pris exkl moms. Eventuell escrow bekostas av köparen. Ingen information om intäkter lämnas ut.

Vänligen kontakta mig på [email protected] för frågor eller bud! (helst inte PM)

wave media 2018-12-12 14:00

Jag förstår at du inte vill dela med dig informationen, ser inget fel i det.

Jag har gjort en analys via ahref och med den informationen jag fått fram om sökord och trafiken, och med det informationen du har gett här så kan jag ge ett bud på 60k.

/Allt väl


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson