WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   HostBig.com (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1050412)

PhryxuZ 2011-10-10 22:33

HostBig.com
 
Tjena!

Idag när jag Googlade runt lite hittade jag HostBig.com, priserna där var totalt oslagbara, samtidigt som man fick obegränsat med utrymme, detsamma gäller trafiken.
I mina ögon är det orimligt billigt, så vad tor ni, finns det några konstigheter man bör uppmärksamma eller andra problem?

Tack!

AndersN 2011-10-10 23:39

Citat:

Ursprungligen postat av PhryxuZ (Inlägg 20420076)
Tjena!

Idag när jag Googlade runt lite hittade jag HostBig.com, priserna där var totalt oslagbara, samtidigt som man fick obegränsat med utrymme, detsamma gäller trafiken.
I mina ögon är det orimligt billigt, så vad tor ni, finns det några konstigheter man bör uppmärksamma eller andra problem?

Tack!

Det du ska se upp med är att dom erbjuder obegränsat utrymme och obegränsad trafik.
Det finns inte i verkligheten utan dom stänger ner dig när ditt konto blir för krävande.

patrikweb 2011-10-10 23:54

Obg. trafik och utrymme för 1$, ja det låter som stabil.

Jag tror att det skulle vara möjligt även erbjuda det i Sverige, men tror att det möjligen kanske bor förlite möjliga kunder dock.

Om man inte ställer krav på att det alltid funkar och inte har någon support så kan man i grunden massproducera ett sådan tjänst som i grunden är helt självgående.

Frågan man bör ställa sig hur mycket man värderar sin egna sida, även om det finns extremt många dumsnåla som garanterat hade köpt tjänsten.

Men även om det skulle vara möjligt att erbjuda sådan tjänst så får man väl fråga sig vilken nivå av kvalitet och driftsäkerhet man vill ha.

tartareandesire 2011-10-11 12:50

Jag hittade en cykel idag för 100 kr, är det något särskilt jag bör tänka på? Svaret på den frågan är ungefär detsamma.

patrikweb 2011-10-11 13:20

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20420136)
Jag hittade en cykel idag för 100 kr, är det något särskilt jag bör tänka på? Svaret på den frågan är ungefär detsamma.

Lite haltande exempel, för ofta kan man köpa billig skit med större metall värde än du köper det för.

Men man får väl se det som funkar det så funkar det, funkar det inte så kan man inte begära så mycket.

SajtXL 2011-10-11 22:54

Vill du ha lite bättre svarstider så har du: http://www.zyma.com/, i UK.

Ett relativt nytt bolag, har varken hör positiva eller negativa utlåtanden.
Men för den pengen kan man inte gärna klaga.

Lycka till

PhryxuZ 2011-10-12 18:00

Tack allihopa, det verkar alltså som att det inte är någon bra idé att köpa så billigt som möjligt, det är ju trots allt viktigt med bra support och driftsäkerhet.
Däremot såg Zyma.com ut att vara ett relativt seriöst Webbhotell, men som sagt verkar det bli Binero eller något annat pålitligt webbhotell, som tyvärr kostar lite mer, dock ändå värt det.

Tack för alla svar iaf :D

captaindoe 2011-10-12 18:43

"Binero eller något annat pålitligt webbhotell".
Dagens skämt :)

Anders Karlsson 2011-10-15 18:27

Det kan ju funka jätte bra, men det finns ju många risker med att satsa på totalt okända aktörer eller små aktörer. Kolla upp hur stort bolaget är. Vem äger bolaget.
Vad skulle hända om någon av dem inte skulle komma till jobbet resten av året.
Sedan ska du titta på vad de levererar för prestanda. Det finns många hotel som är gratis som levererar mycket bra prestanda, men de kanske inte finns där nästa vecka, eller de kanske säljer sina kunder och då finns det ju risk att det blir andra prier framöver.

Men samtidigt ibland vill man ju bara prova en ide och det är inte så noga om siten finns kvar imorgon eller inte, och då kan det kanske vara sännande och lärorikt att prova på lite olika exotiska varianter.

Chansen finns ju också att man hittar något riktigt bra.
Men om prestanda är av intresse så borde du antingen titta på gjorda test, eller kontakta dem för att få ett testkonto och se vad de egentligen levererar.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson