WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Officiella Affelix.com-tråden (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1041013)

Affelix.com 2010-03-17 09:11

Officiella Affelix.com-tråden
 
Hejsan,

Jag heter Jan Lindgren och kommer närmast från Frossle, jag arbetar med det nya nätverket inom affiliatevärlden, Affelix.
Bakom står bolaget Affelix AB och vi har under flera års tid jobbat som både annonsörer och framförallt publisher och såg ett behov av en ny tjänst där Du som publisher inte tar någon somhelst risk i att marknadsföra annonsörerna, därför garanterar vi dig Dina intjänade pengar.

Tjänsten kommer snart att lanseras men registrera din e-postadress på www.affelix.com så återkommer vi så fort vi gått live!

Har du några frågor eller funderingar finns jag på [email protected]

Vi hörs!

digi 2010-03-17 10:56

Så om vi som publishers jobbar upp ett saldo på säg.. 2mkr så garanterar ni att dessa utbetalas även om företaget konkar och ni inte får er ersättning? Nice! :)

emilv 2010-03-17 11:01

Citat:

Ursprungligen postat av digi (Inlägg 20346725)
Så om vi som publishers jobbar upp ett saldo på säg.. 2mkr så garanterar ni att dessa utbetalas även om företaget konkar och ni inte får er ersättning? Nice! :)

Kanske om man kräver förskottsbetalning av annonsören, eller sätter ett tak på hur stor skuld annonsören kan få?

Kurdix 2010-03-17 11:18

Förskottsbetalning av annonsören låter smart!

addiction1 2010-03-17 12:27

Börjar inte marknaden bli mättad med affiliatenätverk?

TradeDoubler, Double, Adtraction, Zanox, EuroAds etc har allt.

Linuus 2010-03-22 16:23

Fick ett mail nyss att Affelix har öppnat. Någon som har testat än?

Wojt 2010-03-22 16:55

Ja det öppnar väl ett nytt nätverk varje vecka nu?

Gratisbio.se som står bakom detta.

Erik Stenman 2010-03-22 22:13

Ni borde skriva någonstans att betalt/imp betyder betalt per 1000 visningar?

Headswe 2010-03-23 10:10

Det fanns ju knappast några höjdarprogram hos er.
Enbart 4 st och samtliga hade minst sagt värdelösa ersättningsnivåer.
En invite sida som betalar 5 kr per lead (igentligen knappast lead då de kräver att personen ska bli en aktiv medlem..)
En aktionssida som betalar 5kr + 5% per sale...
En fyndsida som betalar 0.25kr per 1000 visningar samt 50 öre per klick (adsense känns som ett betydligt bättre alternativ..)

Samt slutligen gratisbio som ger 15 kr per aktiverad medlem samt 50 öre per 1000 visningar


Yey, känns verkligen som att det var värt att fylla i ert formulär (som förövrigt innehåller fel) för att få tillgång till dessa fantastiska annonsörer... Lite mer får ni allt locka med...

tap1on 2010-04-03 12:03

Något som jag saknat på de flesta annonsnätverk är att kunna testa callback så att allting fungerar som det ska.

Omega Man 2010-04-03 13:12

De har ju i alla fall ett avtal som inte tar en halv dag att bara läsa igenom. Utbudet av annonsörer växer väl med tiden såsom med alla nystartade affilitenätverk. Personligen tycker jag att det är bra med fler affiliatenätverk, gillar inte att ha alla ägg i samma korg. Även om många affiliatenätverk har samma annonsörer så konkurrerar de med ersättningsnivåer och typer. Kan skilja en hel del mellan olika affilitenätverk.

Omega Man 2010-04-03 13:24

Registrerade mig nyss och fick direkt inloggningsuppgifter. Dock verkar det inte som att man måste ansöka till programmen, utan att det bara är att lägga ut annonserna så länge man har registrerat sidan som det läggs ut på. Vet inte än om det är så, det stod i mailet jag fick att "Note! We will review your information before your account gets fully
activated and this usually takes about 48h." Kanske kommer ett ansökningsfunktion efter det, väntar med att testa nätverket tills jag är säker på att mitt konto aktiverats och jag får provision på mina sidor.

oloflolof 2010-09-25 12:51

Är det någon som använder detta nätverk nuförtiden?

2cool4school 2010-09-25 14:12

Är det samma företag bakom Frossle och Affelix? Samma telefonummer och designen är ju ganska lika...

oloflolof 2010-09-25 14:29

Citat:

Ursprungligen postat av 2cool4school (Inlägg 20370872)
Är det samma företag bakom Frossle och Affelix? Samma telefonummer och designen är ju ganska lika...

affelix har väl köpt upp frossle eller liknande, du kan läsa mer här affelix.se. Man undrar ju lite varför de inte sätter ihop sajterna istället för att köra två mindre, fast de kanske har en bra anledning för detta. Jag undrade mest om det var någon som använder dessa nätverk då jag själv funderar på att testa dem.

Skatedragon 2010-09-25 17:08

Citat:

Ursprungligen postat av oloflolof (Inlägg 20370873)
affelix har väl köpt upp frossle eller liknande, du kan läsa mer här affelix.se. Man undrar ju lite varför de inte sätter ihop sajterna istället för att köra två mindre, fast de kanske har en bra anledning för detta. Jag undrade mest om det var någon som använder dessa nätverk då jag själv funderar på att testa dem.

Har använt Frossle innan de införde månadskostnad, fick runt 15 ansökningar på 3 månader så det beror helt klart på vilken typ av sida man har. Gick även över till Affelix när de öppnade, men där är det inga ansökningar utan det är fritt att göra reklam för sidan så där har man inte så bra koll på vem som genererar trafik åt en osv. Har uppfattat det som att affiliates får betalt efter prestation/kvalitet där och att Affelix tar resterande av summan man kommit överrens om. Betalning sker i förskott på Affelix för att kunna garantera utbetalningar till affiliates.

Linus Johansson 2010-09-27 17:40

Citat:

Ursprungligen postat av oloflolof
affelix har väl köpt upp frossle eller liknande, du kan läsa mer här affelix.se. Man undrar ju lite varför de inte sätter ihop sajterna istället för att köra två mindre, fast de kanske har en bra anledning för detta. Jag undrade mest om det var någon som använder dessa nätverk då jag själv funderar på att testa dem.

Ja, vi köpte upp Frossle.com i April 2010. Anledningen till varför vi inte sätter ihop siterna är för att Affelix.com är riktat mest mot lead annonser och till lite större publishers som minst måste äga en egen domän. Självklart så kan annonsören även välja att få visas på Frossle.com, då kopplar vi ihop siterna.

Citat:

Ursprungligen postat av Skatedragon
Har använt Frossle innan de införde månadskostnad, fick runt 15 ansökningar på 3 månader så det beror helt klart på vilken typ av sida man har. Gick även över till Affelix när de öppnade, men där är det inga ansökningar utan det är fritt att göra reklam för sidan så där har man inte så bra koll på vem som genererar trafik åt en osv. Har uppfattat det som att affiliates får betalt efter prestation/kvalitet där och att Affelix tar resterande av summan man kommit överrens om. Betalning sker i förskott på Affelix för att kunna garantera utbetalningar till affiliates.

På Affelix.com är det fritt att plocka annonser ur vårt urval. Dock så har vi mycket stor koll på publishers i detta nätverket. Annonsören kan välja vilken slags publishers den vill ha när den gör upp ett avtal med oss och vi i vår tur ser till att detta efterföljs.

Innan så hade vi förskottsbetalning, men nu har vi även infört efterskottsbetalning för att vi har tecknat ett avtal med Klarna. Självklart så garanterar vi fortfarande utbetalningar till våra publishers.

Hej123 2010-09-28 01:57

Jag som annonsör använder mig av affelix och är mycket nöjd

Linus Johansson 2010-10-01 10:42

Har lite goda nyheter till er som är intresserade.

Idag trillade den första impression annonsören in hos oss. 30 kr/imp. Vi börjar att överväga att rekrytera in mer imp annonsörer hos oss för att skapa en mer riskfri annonsering för våra publishers.

myapp 2010-10-03 23:15

Imp annonser låter ju otroligt. Vad behöver man göra för att få den dealen och vad är det för typ av annons? Är budgeten begränsad?

filipb 2010-10-03 23:37

Jag använde Affelix som annonsör, fick 150st publishers uppsignade, inga sälj, alla var värdelösa bloggare!

Linus Johansson 2010-10-04 09:28

Citat:

Ursprungligen postat av myapp (Inlägg 20371892)
Imp annonser låter ju otroligt. Vad behöver man göra för att få den dealen och vad är det för typ av annons? Är budgeten begränsad?

Just för denna annonsen så behöver man ha en nischad sida till annonsörens genre.

Det är banners i detta fallet.

Citat:

Ursprungligen postat av filipb
Jag använde Affelix som annonsör, fick 150st publishers uppsignade, inga sälj, alla var värdelösa bloggare!

Det låter konstigt. Eftersom att vi inte har några små bloggare på Affelix.

myapp 2010-10-04 09:44

Citat:

Ursprungligen postat av Linus Johansson (Inlägg 20371914)
Just för denna annonsen så behöver man ha en nischad sida till annonsörens genre.

Det är banners i detta fallet.

Jag frågar ingen: Vad är det för typ av annons? Är budgeten begränsad?

Linus Johansson 2010-10-04 10:44

Citat:

Ursprungligen postat av myapp (Inlägg 20371917)
Jag frågar ingen: Vad är det för typ av annons? Är budgeten begränsad?

Det är "Skönhet & Mode".

Vad jag vet så är inte budgeten begränsad. Annonsören själv i detta fallet håller koll på ekonomin.

filipb 2010-10-19 20:45

Rekommenderar att ingen på WN använder Frossle för annonsering, det gav exakt ingenting, och ändå blir man fakturerad för tramset!

filipb 2010-10-19 20:46

Inga små bloggare? På Frossle, vilket är samma sak antar jag?!

Det är ju bara bloggare utan besökare!

Linus Johansson 2010-10-20 08:57

Jag vet jättemånga annonsörer på Frossle.com som genererar väldigt bra. Allt hänger på att man sätter ihop en kampanj som gynnar både annonsör och publisher.

tap1on 2010-10-21 08:38

Jag har valt att annonsera via frossle och för mig har det fungerat jättebra och jag är väldigt nöjd men visst, det finns en hel del småbloggare som knappt genererar någonting alls.

Citat:

Ursprungligen postat av filipb (Inlägg 20374263)
Inga små bloggare? På Frossle, vilket är samma sak antar jag?!

Det är ju bara bloggare utan besökare!

Affelix och frossle är inte samma sak. Som jag har förstått det så är frossle mer för bloggare och småsidor medan affelix är för större sidor.

Jontz 2010-11-03 21:03

Mer annonsörer tack. :P

Linus Johansson 2010-11-04 17:05

Citat:

Ursprungligen postat av Jontz (Inlägg 20376521)
Mer annonsörer tack. :P

Vi får in ungefär 2-4 nya kampanjer varje vecka. ;)

Förra veckan fick vi in t.ex. Happy Socks (CPL), Photobox (CPL), Kalsonger för 0:- (CPL) och Bazula (CPM)

Zykick 2010-11-06 23:38

Kan man inte vara privatperson för detta?

kers 2010-11-09 02:37

Efter att ha kört lite fillup-annonser på sparlåga i ett drygt år så skickade jag till slut en första faktura till Frossle. Döm min förvåning när jag för första gången under +10 år i affilatesvängen, inte bara får pengarna utbetalt i tid utan flera veckor i förväg. <3

tap1on 2010-11-10 18:41

Måste säga att affelix verkligen betalar ut snabbt. Tog knappt en vecka innan pengarna var på kontot!

Linus Johansson 2010-11-18 17:18

Kul att se att så många är nöjda med oss.

Jag ville bara informera om att vi på Affelix har nu lanserat vår första survey. :)

Omega Man 2010-11-18 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av Linus Johansson (Inlägg 20378784)
Kul att se att så många är nöjda med oss.

Jag ville bara informera om att vi på Affelix har nu lanserat vår första survey. :)

Jag är inte lika nöjd, då ni drar mer än faktiska arbetsgivaravgifter när ni betalar ut provision. När man ber er ta hänsyn till att de under 26 år har lägre arbetsgivaravgift blir svaret att skaffa enskild firma och f-skatt.

Davve 2010-11-18 22:23

Varför dröjer det 3 månader för att en godkänd post ska bli tillgänglig? Det är gratisbio programmet som jag såg att det tar längre tid än nödvändigt.

Det är inga pengar det handlar om för mig, men om man ska behöva vänta i 4-6 månader på att få tillgång till pengarna man tjänar blir det ju svårt att länka.

Omega Man 2010-11-18 22:26

Citat:

Ursprungligen postat av Davve (Inlägg 20378815)
Varför dröjer det 3 månader för att en godkänd post ska bli tillgänglig? Det är gratisbio programmet som jag såg att det tar längre tid än nödvändigt.

Det är inga pengar det handlar om för mig, men om man ska behöva vänta i 4-6 månader på att få tillgång till pengarna man tjänar blir det ju svårt att länka.

Affelix och Gratisbio drivs av samma personer. Bara så att du vet.

Linus Johansson 2010-11-19 08:55

Citat:

Ursprungligen postat av Davve (Inlägg 20378815)
Varför dröjer det 3 månader för att en godkänd post ska bli tillgänglig? Det är gratisbio programmet som jag såg att det tar längre tid än nödvändigt.

Det är inga pengar det handlar om för mig, men om man ska behöva vänta i 4-6 månader på att få tillgång till pengarna man tjänar blir det ju svårt att länka.

Det måste vara något som har gått fel. Om du kan skriva till supporten så fixar vi till det.

Davve 2010-11-21 17:07

Jag har skrivit till supporten utan att få svar. Inga poster sedan 2010-10-01 har blivit tillgängliga än! Kolla gärna det där och se till så att det funkar så kanske jag börjar använda det på fler sidor. Förväntar mig att få svar på mitt mail till supporten snart med!

Linus Johansson 2010-11-23 09:38

Hej Davve,

Du verkar syfta på Frossle.com, för vad vi kan se är det där du genererat intäkter. På Affelix har du inte haft några aktiviteter.

Det är skillnad på uppläggen i dessa nätverk.

På Affelix godkänns alla aktiviteter direkt, men på Frossle blir pengarna tillgängliga när annonsören betalat in fakturan.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson