WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   One.com- något att ha? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1069632)

Muratti 2018-11-05 13:27

One.com- något att ha?
 
Som rubriken, bra eller anus?

tartareandesire 2018-11-05 14:58

Så länge du bara har en enklare sajt utan konstigheter så duger det fint, annars gå vidare.

nim 2018-11-05 16:37

Kort o gott, du får precis vad du betalar för. Förvänta dig inte något prestanda monster eller liknande.

Du betalar för en rostig Opel och du får en rostig Opel.

Slacker 2018-11-09 15:43

Nackdelen med One.com är att användarpanelen är lite primitiv utan t.ex felloggar. Supporten inte så bra. Inleed med användarpanelen DirectAdmin är mycket bättre och har bättre support.

Sven74 2018-11-10 09:25

Använder One till en del av mina sajter och tycker att det fungerar hyfsat bra.
Bra med 24/7 chat, så att man kan få support dygnet runt. Lågt pris.

matzii 2018-11-10 13:41

tidigare kunde man bara ha en domän per konto där, vet ej hur d e nu

Oderland är de som jag rekommenderar!
bra pris, funktioner, support mm!

Danielos 2018-11-11 17:15

one.com fungerar bra för vanliga behov, nackdelen är att du inte har telefonsupport och prestandan kan vara ojämn. Priset är helt ok om du har bara en sajt, men har du flera sajter, blir det billigare och bättre att ta inleed eller oss på EgenSajt, och om du har budget för det så kan du ta oderland som både erbjuder ypperlig support och prestanda, åtminstone på deras nyare servrar. Binero kan också numera vara ett bra alternativ, då dom verkar ha fått bukt på lite olika problem. Vet dock inte hur prestandan är där nu det senaste. Loopia skulle jag dock inte rekommendera, deras prestanda har gått lite upp och ner och dom har haft mycket problem sedan dom införde lastbalansering, men många är dock nöjda medan andra är väldigt missnöjda där, men generellt upplevde jag de sajter jag flyttat därifrån som väldigt sega.

Danielos 2018-11-11 18:55

Jag glömde att nämna misshosting, dom har bra priser och bra prestanda generellt, även om det finns missnöjda kunder, har misshosting överlag nöjda kunder. Så summa summarum, har du endast en sajt, och inte behöver telefonsupport så duger one.com

oderland 2018-11-13 00:00

Det är faktiskt ingen skillnad på våra servrar sedan några år tillbaka, alla hv har nästintill samma spec alla exakt skräddarsydda för bästa prestanda ;-)


Citat:

Ursprungligen postat av Danielos (Inlägg 20527569)
one.com fungerar bra för vanliga behov, nackdelen är att du inte har telefonsupport och prestandan kan vara ojämn. Priset är helt ok om du har bara en sajt, men har du flera sajter, blir det billigare och bättre att ta inleed eller oss på EgenSajt, och om du har budget för det så kan du ta oderland som både erbjuder ypperlig support och prestanda, åtminstone på deras nyare servrar. Binero kan också numera vara ett bra alternativ, då dom verkar ha fått bukt på lite olika problem. Vet dock inte hur prestandan är där nu det senaste. Loopia skulle jag dock inte rekommendera, deras prestanda har gått lite upp och ner och dom har haft mycket problem sedan dom införde lastbalansering, men många är dock nöjda medan andra är väldigt missnöjda där, men generellt upplevde jag de sajter jag flyttat därifrån som väldigt sega.


Danielos 2018-11-13 12:50

Citat:

Ursprungligen postat av oderland (Inlägg 20527585)
Det är faktiskt ingen skillnad på våra servrar sedan några år tillbaka, alla hv har nästintill samma spec alla exakt skräddarsydda för bästa prestanda ;-)

Jaha, det var bra att veta! Jag lever väl lite kvar på gamla goda tider :)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson