WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Loopias kundundersökning (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1043363)

Max 2010-08-17 20:08

Loopias kundundersökning
 
Håller precis på att besvara Loopias kundundersökning som vad jag kan minnas är den första jag sett under alla år jag varit Loopiakund.

Jag förstår att de har problem :)
Alla frågor är av den här typen:

Citat:

Täcker små och medelstora företags samtliga affärsbehov

Levererar nyskapande lösningar

Framstår som ett kunskapsföretag

Främjar små och medelstora företags samhällsintressen

...

Min lösning förenklar informationdelningen mellan de anställda

Lösningen har förenklat våra rutiner

Våra medarbetare har blivit mer effektiva sedan vi började använda lösningen

Vi har fått bättre översikt och kontroll sedan vi började använda lösningen

Lösningen har bidragit till ökad lönsamhet i verksamheten

Lösningen täcker mina behov av att arbeta utanför kontoret (mobilitet)
Antingen har de kopierat en kund undersökning från någon annan bransch eller så är det mammuts standardundersökning för sina programvaror.

Hur som helst känns det som
a) de kommer inte få ut många vettiga svar
b) de slösar med sina kunders tid genom att be dem gå igenom sida upp och sida ner med irrelevanta frågeställningar

Nåja, man får väl vara glad att de försöker åtminstone...

GregerA 2010-08-17 20:43

Det är nog samma undersökning jag fick som Mamut-kund.

Nej, så mycket vettigt och konkret kan de inte få ut av den ... annat än att de inte alls är så bra som de inbillar sig. :)

heltech 2010-08-18 16:46

Får man inget som tack (typ biobiljett, trisslott eller något) för tiden man tog sig att svara på undersökningen så är lösningen enkel - jag svarar inte på dem. Det är alltför ofta man får dessa marknadsundersökningar och förväntas skänka bort sin tid gratis för att de ska kunna bli mer framgångsrika.

Danielos 2010-08-18 16:50

Citat:

Ursprungligen postat av heltech (Inlägg 20365963)
Får man inget som tack (typ biobiljett, trisslott eller något) för tiden man tog sig att svara på undersökningen så är lösningen enkel - jag svarar inte på dem. Det är alltför ofta man får dessa marknadsundersökningar och förväntas skänka bort sin tid gratis för att de ska kunna bli mer framgångsrika.

Japp, jag fick i förra veckan ett automatiskt samtal till mina mobil då jag hade ett spanskt kontantkort i den och befann mig i Spanien där man ville att jag gratis skulle svara på 10 frågor genom knapptryckningar för att dom som dom sa skulle kunna förbättra sina tjänster, men jag la på :D

JensS 2010-08-19 08:19

Hur fick Loopia tag i ditt spanska mobilnummer?

Danielos 2010-08-19 10:48

Citat:

Ursprungligen postat av JensS (Inlägg 20366029)
Hur fick Loopia tag i ditt spanska mobilnummer?

Jaha, nä det var inte från Loopia, utan kontantkortet var Orange och det var Orange själva som gjorde undersökningen.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson