WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Webblhotell för Webbyrå (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1067520)

StefanT 2016-11-03 14:49

Webblhotell för Webbyrå
 
Hej på Er!

Jag driver en webbyrå i dagsläget där alla kunder fått själva registrera domän och webbhotell vart de vill och gett mig admin tillgångar.
Tanken är nu att kunna erbjuda alla befintliga och nya kunder webbhotell där även vi kan ta en marginal, utan att det blir för dyrt för kunden.
Våra kunder har wordpress och e-handelssidor, och inte mer än 1000besökare/dag.

Eftersom jag inte har kunskap att driva egen server kräver det att webbhotellet kan erbjuda service och uppdatering av OS osv.

Jag har kollat på MissHostings VPS lösning, har någon erfarenhet eller något annat förslag?

GRL 2016-11-03 15:12

Ett ÅF konto på inleed.se för 99:-/mån. eller en vps där med managed service kanske är bättre än MissHosting.

Har själv goda erfarenheter av inleed.se så jag rekomenderar dem istället.

Egna namnservrar får du med .. =)

.

Danielos 2016-11-03 16:37

Om du ska köra VPS/dedikerad server tycker jag du ska titta på oderland.se eller glesys.se utöver inleed.se. Bägge erbjuder managed lösningar. Men om du även vill titta på vilka webbhotell som erbjuder återförsäljning kan du googla på "återförsäljning webbhotell"

Frebjo 2016-11-03 18:38

Till Daniel & GRL, vi på Miss Hosting erbjuder så klarat managerade lösningar som extra Addon på våra VPS:er. Kunder väljer själv om dom vill köpa till tjänsten eller inte. :)

NiclasA 2016-11-03 20:40

Tror att de flesta svenska VPS och webbhotellsleverantörer erbjuder någon form av ÅF / partnerprogram. Mitt tips är att du ringer runt till några olika, alt. bokar ett möte med dem och bildar dig en uppfattning om vilket bolag som verkar mest rätt för dig och som är beredda att bygga ett samarbete som gynnar både dig och dina kunder.

Froggy 2016-11-08 14:45

Rekommenderar Inleed, först och främst på grund av deras kundsupport som man nästan alltid kan få tag på även sent på kvällar och ibland även nätter.

erebos 2016-11-13 17:11

Om du skickar PM så kan jag tala om vem av tidigare nämnda leverantörer du INTE ska anlita.
Vill inte göra det offentligt bara.

Dustin 2016-11-13 21:33

Vi på Domello erbjuder också ÅF lösningar, kontakta mig gärna på [email protected] så berättar jag mer och svarar på frågor. :)

Dino 2016-11-14 19:06

Kollar på inleed och kommer antagligen ta dem för deras ÅF konto. Någon som har mer feedback på hur företaget fungerar?

Känns som en kille sköter allt men kanske bara jag som känner så efter lite mail fram & tillbaka. Om han blir sjuk kan de bli jobbigt?

zenda 2016-11-15 13:59

Citat:

Ursprungligen postat av Dino (Inlägg 20521000)
Kollar på inleed och kommer antagligen ta dem för deras ÅF konto. Någon som har mer feedback på hur företaget fungerar?

Känns som en kille sköter allt men kanske bara jag som känner så efter lite mail fram & tillbaka. Om han blir sjuk kan de bli jobbigt?

Hej Dino,

Vi är inget jättestort företag utan är idag två stycken som arbetar heltid med Inleed. Dock håller vi på och rekryterar och kommer inom kort vara fler medarbetare.

Hör gärna av dig om du har några fler frågor eller funderingar.

Mvh
Jens


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson