WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Då var det dags för version 3.0 (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1217)

FLASHBACK 2004-01-15 08:34

Jag har lagt upp indexsidan på www.500sec.com och är lite nyfiken på vad som tycks om den !?

Var inte blyga nu gnäll, skäll eller beröm jag vill veta..

Kim Torvanger 2004-01-15 15:38

Bakgrunden på dina tabeller verkar lite matta och sånt.
Försök lägga in lite grafik eller använda "gladare" färger.

Annars är det väl bra. ;)

Christian 2004-01-15 16:39

Den känns...trång... Mitt förslag är att göra hela sidan bredare, samt att skapa mer "luft" mellan text och tabellkanter.

Mats 2004-01-15 19:32

Citat:

samt att skapa mer "luft" mellan text och tabellkanter.
I synnerhet i tabllerna på vänstersidan, ser väldigt inklämt ut.

Under Dealers så har du "fel" typsnitt. (Coming soon)

// Mats

sleazy 2004-02-05 00:22

Lite space, tråkiga gråfärger sedan tycker jag att bilen lägnstnere på sidan känns lite missplacerad :-/

entreprenör 2004-02-10 04:41

Ang paypal donations kolumnen:

"Please don't not get me wrong"

Christian 2004-02-10 13:02

Jag kan inte annat än att hålla med föregående talare. Gör sidan bredare så du kan ha mer "luft" kring text och innehåll. Någon kontrasterande färg vore också trevligt.

Atlas 2004-02-13 14:47

Gillar inte att du har "default" på länkarna. Underline och blått är fruktat fult som det är nu, ser frontpage ut :( Fattar inte varför du valt den blåa nyansen av färg då den inte återfinns någonstans på siten.

Ser väldigt plåttrigt ut med alla de där bilderna i "annonsfältet", massa olika storlekar, stilar osv. Försök få det mer enhetligt.

FLASHBACK 2004-02-13 18:31

Atlas det är värre än så, det ÄR Frontpage ;)

Jag skall ägna en fundering på det där med länkfärgerna, helst skulle jag vilja ha så att länken skiftade till en annan färg vid mouseover men jag vet inte hur man gör det (nudge nudge).

Mer luftigt säger fler av er hur ordnar man till det på lättast möjliga sätt utan att riva ner och bygga den igen?

Marcus 2004-02-13 19:04

Färg vid "hovering" över länkarna fås enklast genom stylesheets enligt nedan:

Kod:

<style type="text/css">
A:hover { color: red }
</style>

där alltså "red" är färgen ;)

vill du även slippa understrykningen kan du lägga in det här (direkt efter </head>):

Kod:

<style type="text/css">
  a    { text-decoration: none; }
A:hover { color: red }
</style>

ett sätt att försöka få det lite luftigare på din sida skulle väl kunna vara att plocka bort varannan bild eller något. behöver du verkligen så där många "advertisement"-bilder på förstasidan? är det något du tjänar pengar på ens?

...och också som Christian säger, att du kan göra hela sidan bredare. dvs öka på tabellbredden en aning.

din sortering av "News" verkar vara huller om buller? Ett tips är att lägga senaste nyheten längst upp så det är den första man ser. istället för att man ser den äldsta nyheten först varje gång man kommer till sidan.

"Coming soon" borde du kunna lägga på en helt separat sida. Eftersom det är typ "kuriosa" för den som är mer intresserad och inget man behöver presentera på förstasidan? finns nog fler saker du kan plocka bort från förstasidan om du börjar rannsaka lite ;)

att lägga små beskrivande "iconer" för menyn gör att man lättare kan associera till något och också hitta snabbare i den.

nåja, det var lite småförslag iaf..


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson