WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Norton/Symantec varnar för FSdata.se! Que? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1047295)

Blomsterpassion 2011-03-23 13:58

Norton/Symantec varnar för FSdata.se! Que?
 
Helt plötsligt varnar min Norton för att Fsdata.se är en skadlig webbplats.

Någon mer som har Norton som får samma varning?

Har försökt maila Fsdata men blir hänvisad till webbplatsen, som jag ju inte vill besöka just nu....

Blomsterpassion 2011-03-23 14:05

Jag ringde upp Fsdata istället, en kunds webbplats har blivit hackad och eftersom det låg en referens till Fsdata på den sidan, varnar Norton för Fsdata med. Enligt FSdata ska deras egna webbsida inte ha några problem.

Sweely 2011-03-23 14:45

Min sajt som blivit hackad... :/

jonthee 2011-03-23 14:53

Vad hände om man får fråga? :(

Sweely 2011-03-23 15:06

Förra veckan skickades runt 80K spammejl ut via mitt webbhotellskonto. Visade sig vara ett antal skript som tagit sig in till följd av att mina Wordpress-installationer inte varit patchade. Jag och supporten tog tillsammans hand om problemet genom att (bland annat) radera alla elakartade filer. Allt var frid och fröjd.

Idag får jag mina sajter avstängda igen och får höra att ett phishing-skript installerats på min server. Jag fattar ingenting...

Blomsterpassion 2011-03-23 15:36

Citat:

Ursprungligen postat av Sweely (Inlägg 20399095)
Förra veckan skickades runt 80K spammejl ut via mitt webbhotellskonto. Visade sig vara ett antal skript som tagit sig in till följd av att mina Wordpress-installationer inte varit patchade. Jag och supporten tog tillsammans hand om problemet genom att (bland annat) radera alla elakartade filer. Allt var frid och fröjd.

Idag får jag mina sajter avstängda igen och får höra att ett phishing-skript installerats på min server. Jag fattar ingenting...

Himla tråkigt, hoppas det löser sig för dig.

Blev så himla snopen. Kollade Fsdatas sajt ena minuten för att hänvisa en kund till dom. Allt var frid och fröjd. När jag hade mailat kunden en länk och kontotyp, så kom Symantecvarningen upp minuten efteråt. Får maila min kund igen med en förklaring och hålla tummarna att FSdata får bort Symantecsidan fort.

Danielos 2011-03-23 16:05

Låter som fsdata inte kör mod_security, det skulle vara intressant att analysera ditt konto med en phpinfo output.

Sweely 2011-03-23 16:35

Citat:

Ursprungligen postat av Danielos (Inlägg 20399105)
Låter som fsdata inte kör mod_security, det skulle vara intressant att analysera ditt konto med en phpinfo output.

Jag antar det. Allt möjligt verkar hända där utan min vetskap.

Har en exakt likadan uppsättningar hos andra webbhotell -- några Wordpress-installationer. Men det är endast hos FSData jag stött på såna här problem. Riktigt jobbigt...

JonathanS 2011-03-24 15:30

Det bör kanske noteras att WordPress-installationen hos FS Data inte var ordentligt uppdaterad. En liten, men ack så viktig, detalj.

tartareandesire 2011-03-24 15:36

Citat:

Ursprungligen postat av JonathanS (Inlägg 20399285)
Det bör kanske noteras att WordPress-installationen hos FS Data inte var ordentligt uppdaterad. En liten, men ack så viktig, detalj.

Det webbhotell som blint räknar med att alla kunder kör uppdaterad mjukvara på alla sajter får nog räkna med en del obehagliga överraskningar...


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson