WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Vilken titel? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1043271)

clirre 2010-08-12 10:04

Vilken titel?
 
Hej,

Jag hade tänkt trycka upp visitkort för min enskilda firma (ej AB) och funderar på titel. Jag gör förmodligen samma sak som 90% här inne: kommer på en idé för en webbsida, kodar den, designar den, marknadsför den och slutligen tjänar pengar på den via affiliateprogram. Jag har inga egentliga kunder och konsultar ingenting.

Min fråga är vad jag egentligen är (på engelska)? Titlar som jag funderar över är:

- Web entrepreneur
- Web project manager (till viss mån för att det är den jobb jag eventuellt kommer söka snart)
- Web producer

Vad har ni för titel i visitkort och e-postsignaturer?

// Christoffer

Ara 2010-08-12 10:08

Vem bryr sig om titlar 2010?

Nicklas 2010-08-12 10:15

Jag kör utan titel.


.

billion 2010-08-12 10:18

GEM = Guru Extravaganza Manager

BarateaU 2010-08-12 10:21

Doc - Duktig och Cool :)

Är man hemma snickrare och inte på något etab firma så är kanske tit lite överflöd?

Ska du vara "korrekt" så ska du välla ha VD eller nått :)

design.se 2010-08-12 10:58

Varför inte bara Webmaster

BarateaU 2010-08-12 11:00

Citat:

Ursprungligen postat av design.se (Inlägg 20365237)
Varför inte bara Webmaster

Dagens + går till dig :D

Undoredoo 2010-08-12 11:13

Även jag håller precis på att ta fram visitkort till min enskilda firma. Jag kommer att köra utan titel. Jag siktar på ett dubbelsidigt kort med logotyp på "framsidan". Där tänkte jag även få med typ "webb // print // grafisk form // foto" för att beskriva vad det handlar om. På det sättet blir titeln överflödigt bland kontaktuppgifterna på baksidan. I mitt fall hade det inte funkat annars.

Är det förresten någon som har tips på visitkortstryckeri med lite roliga papperstyper? Har fått prover från visitkort.se men inget papper kändes klockrent.

Skulle gärna ha riktigt blank framsida och obestruken baksida.

Undoredoo 2010-08-12 11:17

Citat:

Ursprungligen postat av design.se (Inlägg 20365237)
Varför inte bara Webmaster

Känns inte det lite 1997? :)

clirre 2010-08-12 11:30

Det är väl kanske inte viktigt med just titel men jag vill förmedla vad det är jag och min firma gör. Det undoredoo skriver är en bra alternativ lösning som kan passa istället för titel.

Frågan kanske borde omformuleras till: Hur gör ni för att förmedla vad ni och er business gör, på visitkort och signatur?

Webmaster är väl egentligen smalare än det jag/vi gör. Jag är webmaster, visst, men gör ju även marknadsföring mm. vilket vanligtvis inte en webmaster gör. I min värld är en webmaster en snubbe som jobbar på Företag AB och håller koll på webbsidan, material mm. Lite som en generell IT-snubbe som kan html, php osv men inte har något direkt kreativt ansvar eller tunga åsikter om hur strategin för webbsidan ska se ut. Det är i min mening ett arbete för en webbprojektledare.

Det bör kanske också nämnas att jag tror att jag kommer lämna ut visitkort till folk ur ganska breda skikt av yrkesgrupper. Jag vill att de ska titta på kortet (efter en viss tid) och tänka, "Ja, just det det var ju han som gjorde det ja...". I dagsläget har jag ingen plan på att just skaffa kunder, utan kanske mer samarbeten. Det är alltså inte prioriterat att de ska komma ihåg att ringa mig när de behöver göra en webbsida.

Att skriva VD eller chef eller nåt sånt tycker jag bara blir löjligt om man är egenanställd. Det är dock klart att det ser bra ut på krogen (vilket inte är att förringa!)....


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson