WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Sökmotorpositionering (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Alexa Trafficrank (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=10007)

FLASHBACK 2005-09-26 02:39

Jag har sett att jag har klättrat lite på Alexa och nu undrar jag om jag skall bli överlycklig åt det eller om det inte är något att bry sig om.
Jag har sett andra sidor som jag trott varit mer besökta än min som legat på betydligt lägre placeringar.

Mina sidor är på engenska och riktade mot hela världen.

Traffic Rank for 500sec.com: 169,124 (82,321)

Jim_Westergren 2005-09-26 02:43

Grattis.

Själv brukar jag inte bry mig så mycket om den. Den visar ju bara trafiken från de som har deras toolbar plus att deras siffror brukar vara många månader gamla.

Men det är ju klart, en ökning är en ökning :)

Jon A 2005-09-26 03:14

Alexa ger en vink om besökarantalet men långt ifrån nån exakt uppgift.

robertsson 2005-09-26 06:50

Citat:

Originally posted by Jim_Westergren@Sep 26 2005, 02:43
Själv brukar jag inte bry mig så mycket om den. Den visar ju bara trafiken från de som har deras toolbar plus att deras siffror brukar vara många månader gamla.

Är siffrorna verkligen så gamla, milliondollarhomepage har inte funnits så länge och den klättrar dagligen. Jag gjorde en hemsida till en bekant och la upp den. Efter bara nån vecka hade den position under 1 miljon.

Jag tror att det är dagsfärska siffror.

henkealf 2005-09-26 07:35

Var och hur kommer man åt dessa siffror och placeringar hos Alexa?

Nicklas 2005-09-26 07:36

lita inte på alexa, det räker att du har toolbaren själv så blir nog din ranking 100 000 bättre

robertsson 2005-09-26 07:42

Självklart kan man inte lite blint på toolbaren, men den ger en ganska bra fingervisning om hur trafiken är tycker jag. En enda browser kan inte få upp positionen till 100.000.

Rasmus 2005-09-26 09:54

Jag önskar att google skulle göra en likadan rank, det är så många fler som har googlebar, så statistiken hade blivit mycket bättre. Men som de andra säger så är inte alexa-ranken något annat än en kul sak att titta på =)

Nobody 2005-09-26 11:44

Alexa Toolbar används sällan av svenska Internetanvändare, men är mer utbredd i staterna, varför Alexa som indikation på trafik är mer intressant för amerikanska målgrupper än svenska.

Jim_Westergren 2005-09-26 12:20

Citat:

Originally posted by robertsson@Sep 26 2005, 07:50
Är siffrorna verkligen så gamla, milliondollarhomepage har inte funnits så länge och den klättrar dagligen. Jag gjorde en hemsida till en bekant och la upp den. Efter bara nån vecka hade den position under 1 miljon.
Jag tror att det är dagsfärska siffror.

Det kan ju hända. Kanske jag som trodde fel eftersom för en sajt tyckte jag att det var gamla siffror.

Citat:

Alexa Toolbar används sällan av svenska Internetanvändare, men är mer utbredd i staterna, varför Alexa som indikation på trafik är mer intressant för amerikanska målgrupper än svenska.
Det är nog sant. Men de som har SearchStatus på FF, vilket jag kan rekommendera, har samma function så där skickas även uppgifterna till Alexa.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson