WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Cloud Royale – Testpiloter sökes (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1056115)

jgabor 2012-12-18 11:37

Cloud Royale – Testpiloter sökes
 
Hejsan!

Vi börjar närma oss slutspurten för utvecklingen av vår nya molntjänst Cloud Royale. Vi söker därför testpiloter som kan hjälpa oss åtgärda eventuella barnsjukdomar eller buggar som kan tänkas dyka upp, innan vi öppnar dörrarna för alla.

Vad är Cloud Royale?
Cloud Royale är en betala-per-timme molntjänst (IaaS) som skiljer sig från mängden, genom att ge kunden själv möjlighet att styra hur deras moln ska se ut.

Genom vår egenutvecklade, lättarbetade och flexibla kontrollpanel kan du enkelt styra hur mycket CPU, minne och diskutrymme som du önskar. Du slipper, som hos andra molnleverantörer, uppgradera samtliga resurser trots att du endast är i behov av ett av dem. Och eftersom du alltid betalar per timme, så kan du enkelt minimera dina kostnader genom att endast använda den mängd du faktiskt behöver.

Vi har även gjort tjänsten utvecklarvänlig och implementerat stöd för att fullt API, som tillåter dig att göra precis allt som du kan göra i kontrollpanelen och lite till.

Under testperioden är givetvis allt helt kostnadsfritt och man binder inte upp sig på någonting. Vi är ytterst tacksamma för er tid och hjälp.

Sugen på att testa?
Anmäl dig på vår hemsida: cloudroyale.se eller mejla till [email protected]

Vi uppskattar även all hjälp vi kan få med att sprida ordet, så berätta gärna för era kollegor, vänner och bekanta.

znap 2012-12-18 14:24

Kör ni på egna servrar eller ligger det på amazone?

jgabor 2012-12-18 14:27

Helt egna servrar! Vi är en del av FS Data, så vi utnyttjar vår egna fina infrastruktur. :)

cyrre 2012-12-18 15:21

Vad blir skillnaden mot glesys VPS-tjänst? Där upp- & nedgraderar jag enskilda resurser, styr via api och betalar per timme. Jag vill inte vara uppnosig på något sätt, jag är bara nyfiken på er tjänst!

jgabor 2012-12-18 15:26

Citat:

Ursprungligen postat av cyrre (Inlägg 20457781)
Vad blir skillnaden mot glesys VPS-tjänst? Där upp- & nedgraderar jag enskilda resurser, styr via api och betalar per timme. Jag vill inte vara uppnosig på något sätt, jag är bara nyfiken på er tjänst!

Har tyvärr inte testat deras VPS-tjänst, men även om det på ytan ser ut att vara liknande tjänster så tror jag vi kommer skilja oss på många olika sätt. Vi har båda t.ex. egenutvecklade kontrollpaneler vad jag kan se, så (förhoppningsvis :)) har vi valt lite olika tillvägagångssätt som passar olika typer av människor. Man får helt enkelt testa och se vilken tjänst som passar en bäst!

Sedan tror jag även priserna kommer skilja sig rätt markant, men mer om det lite senare… ;)

Helix 2012-12-18 15:34

Citat:

Ursprungligen postat av cyrre (Inlägg 20457781)
Vad blir skillnaden mot glesys VPS-tjänst? Där upp- & nedgraderar jag enskilda resurser, styr via api och betalar per timme. Jag vill inte vara uppnosig på något sätt, jag är bara nyfiken på er tjänst!


Jag kan inte svara för Cloud Royale, för jag vet inget om tjänsten än, men jag tror att t.ex. CityCloud drar in lite andra kunder än Glesys just på grund av att de t.ex. har färdiga images, så man kan snabbt komma igång med en förkonfigurerad standrad VPS, utan att behöva gå igenom installation mm.. Skulle nog vilja se mer tjänster som har det.

jgabor 2012-12-18 15:42

Citat:

Ursprungligen postat av Helix (Inlägg 20457783)
Jag kan inte svara för Cloud Royale, för jag vet inget om tjänsten än, men jag tror att t.ex. CityCloud drar in lite andra kunder än Glesys just på grund av att de t.ex. har färdiga images, så man kan snabbt komma igång med en förkonfigurerad standrad VPS, utan att behöva gå igenom installation mm.. Skulle nog vilja se mer tjänster som har det.

Precis, där har de hittat ett sätt att särskilja sig från mängden. Men även vi har planer på "unika" erbjudanden för att skilja oss från mängden. Just att snabbt komma igång, t.ex. genom stöd för mallar/images men inte uteslutande, är något vi har stort fokus på och är en av de främsta orsakerna till att vi valde att utveckla en egen kontrollpanel/plattform.

Sedan genom att äga hela vår infrastruktur, från fibern i marken till applikationen i molnet, gör att vi har en stor möjlighet att göra saker som inte är möjliga genom färdiga lösningar.

KristianE 2012-12-18 22:25

Citat:

Ursprungligen postat av jgabor (Inlägg 20457785)
Sedan genom att äga hela vår infrastruktur, från fibern i marken till applikationen i molnet, gör att vi har en stor möjlighet att göra saker som inte är möjliga genom färdiga lösningar.

Gräver ni egen fiber nu också?

jgabor 2012-12-19 00:44

Citat:

Ursprungligen postat av KristianE (Inlägg 20457824)
Gräver ni egen fiber nu också?

Njae. Visserligen har vi grävt fiber mellan vår serverhall och backup/DR-hall, men det jag menade var att från där fibern sticker upp ur marken till att den når din server i molnet—allt däremellan äger och kontrollerar vi. :)

b_andersson 2012-12-19 10:59

1 bifogad(e) fil(er)
Ett litet tips. Tillåt svenska tecken i fälten för namn.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson