WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Adviral / Blogfame blåser mig på pengar (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1068229)

Dakota 2017-05-18 19:58

Adviral / Blogfame blåser mig på pengar
 
Jag skapade en landningssida där jag valt ut två specifika skor från Stadiums nätbutik. Jag involverade mina besökare genom att be dem att besluta vilka skor de anser är mest värda att köpa.

Tack vare min stora marknadsföringskanal så kunde jag skicka tusentals besökare till min landningssida och således även ett 8000-tal besökare till Stadiums produktsidor. De betalar per klick och sale.

Helt plötsligt märkte jag att de hade rensat min provision. Över 9000 kronor var puts väck. All transaktionshistorik helt raderad.
De hävdar att jag maskerat trafiken, men jag har använt en vanlig blogg från Wordpress.com och länkat deras spårningskod.

Jag känner mig enormt blåst men blir bemött på ett väldigt otrevligt sätt. Blev bland annat uppmanad att ta mig till deras kontor om jag kände mig som en tillgång, för då skulle jag minsann få lära mig hur man tjänar "riktiga pengar" för att de har sysslat med detta i över 10 år..

Vad gör man i en sån här situation?

Kupongnytt 2017-08-21 14:43

Du ska alltid ta skärmbilder eller ladda ner statistik på din trafik, saldo och försäljningar. Då har du bevis och kan säga det till dom. Om det inte hjälper då gör du en polisanmälan och bifogar bevis m.m. Funkade för mig på andra affiliate sidor. Om man har bevis då går de på dina krav för det mesta.

Pria 2017-08-22 09:23

Var med om liknande. Förlorade stora summor pengar som låg hos Adviral. De stängde ner kontot för att deras plattform enbart var för bloggare, stod dock ingenting om detta i användaravtalet. Håll er borta från dessa.

Kupongnytt 2019-04-20 23:32

Adviral
 
Jag kan bara säga att man ska undvika Adviralmedia. Använd awin, tradedoubler, adtraction, double, adrecord och många andra seriösa företag. Unvik adviral det är mitt råd till alla.

audemars 2019-04-21 00:43

Citat:

Ursprungligen postat av Kupongnytt (Inlägg 20528944)
Jag kan bara säga att man ska undvika Adviralmedia. Använd awin, tradedoubler, adtraction, double, adrecord och många andra seriösa företag. Unvik adviral det är mitt råd till alla.

Double är skräp, spårar inga leads eller sales. Adrecord stänger också ned konton utan dialog. Tradedoubler är utdött sedan länge.

Adtraction och Adservice är de ända lämpliga nätverken i Sverige.

elofsson 2019-04-21 10:03

Citat:

Ursprungligen postat av audemars (Inlägg 20528945)
Double är skräp, spårar inga leads eller sales. Adrecord stänger också ned konton utan dialog. Tradedoubler är utdött sedan länge.

Adtraction och Adservice är de ända lämpliga nätverken i Sverige.

Hej! Du får mycket gärna maila mig på [email protected] så kan jag kolla upp vad som hänt.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson