WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Vad göra med domänen? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=29450)

Gen.Osman 2008-05-20 17:51

Mitt allra första WN inlägg!:)

Jag har registrerat www.traveltips.nu men jag tänkte fråg er mer erfarna om denna domän är värd att arbeta på eller kanske sälja.

Jag är rätt så ny inom hela affiliate grejen så lite tips om vad man skulle kunna göra med sidan om jag nu skulle välja att bygga på den uppskattas.

Mvh//Gen.Osman

Viktor 2008-05-20 17:55

Av namnet att döma så en sida om tips på resor?

Tvivlar på att du får speciellt mycket för domänen om du
skulle sälja den, så bygg upp en sajt med innehåll istället.

Gen.Osman 2008-05-20 18:03

Citat:

Originally posted by Viktor@May 20 2008, 17:55
Av namnet att döma så en sida om tips på resor?

Tvivlar på att du får speciellt mycket för domänen om du
skulle sälja den, så bygg upp en sajt med innehåll istället.

tjena viktor!

Jo jag hade ju tänkt bygga en resetips sida:D
Tror du att sidan kan generera trafik? tycker själv att domännamnet är rätt så inriktad och "lätt".

Viktor 2008-05-20 18:06

Domänen i sig kommer inte ge dig mycket trafik. Men en hemsida med innehåll får
besökare från google som regel. Med lite länkbyten/annonsering så får du säkert
besökare.

sasserdude 2008-05-20 19:53

Finns tusentals sidor med restips, dessutom har du blandat Engelska och Svenska i domän namnet.

samt en nu domän. chansen att lyckas med den domänen är om du bygger upp en site som verkligen sticker ut och levererar bra.

har du inte tid att göra en succé sida så kan du lika med sälja den.. vad jag tycker.

Eftersom ingen av .com .se används men dom är registrerade så finns det inte mkt att vinna på det.. hade tex .com varit en stor sida hade du ju fått besökare i alla fall. men i detta fall verkar det inte vara någon höjdar domän enligt mig.

Gen.Osman 2008-05-20 21:07

Citat:

Originally posted by sasserdude@May 20 2008, 19:53
Finns tusentals sidor med restips, dessutom har du blandat Engelska och Svenska i domän namnet.

samt en nu domän. chansen att lyckas med den domänen är om du bygger upp en site som verkligen sticker ut och levererar bra.

har du inte tid att göra en succé sida så kan du lika med sälja den.. vad jag tycker.

Eftersom ingen av .com .se används men dom är registrerade så finns det inte mkt att vinna på det.. hade tex .com varit en stor sida hade du ju fått besökare i alla fall. men i detta fall verkar det inte vara någon höjdar domän enligt mig.

tack för svaret!

Var har jag blandat svenska och engelska? :huh:

eller kanske du menar att .nu domäner i regel är svenska domäner (om det nu är så vet jag faktist inte)?

Helix 2008-05-20 22:36

Citat:

Originally posted by Gen.Osman@May 20 2008, 20:07
Var har jag blandat svenska och engelska? :huh:

"travel" och "tips" är ju båda engelska ord, så för en engelsktalande marknad är det ok, förutom att en .nu adress är inte speciellt intressan.

Är det inför en svensk marknad, så anses "tips" vara ett svensk ord och då är det en blandning som låter tråkig då det innehåller ett engelskt ord, "travel".

Ser ingen större hit här, varken på den engelska eller svenska sida.

design.se 2008-05-20 22:50

Bra ord riktat till en engelsk marknad, men inte med .nu

Interface 2008-05-22 21:35

En ganska värdelös domän helt enkelt, tyvärr.

Andreas87 2008-05-22 21:48

domännamnet i sig är inte specielt bra då det både är svenska och engelska i domän namnet och konkurransen är hård.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson