WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Går inte att betala på City Network efter uppdateringen (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1061751)

DanielN 2014-05-08 16:12

Går inte att betala på City Network efter uppdateringen
 
Någon mer som upplever samma problem? Fan va segt allting har blivit också, tar 3 min att öppna en ny sida. Vad det inte meningen att det skulle bli snabbare efter uppdateringen....

altruixm 2014-05-08 16:38

Enligt CN på Twitter kommer det fler uppdateringar av cPanel. Vad bra.

Network 2014-05-08 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av altruixm (Inlägg 20491822)
Enligt CN på Twitter kommer det fler uppdateringar av cPanel. Vad bra.

Har City Network bytt till cPanel?. Låter som en god nyhet isf.

tartareandesire 2014-05-08 18:48

Citat:

Ursprungligen postat av Network (Inlägg 20491823)
Har City Network bytt till cPanel?. Låter som en god nyhet isf.

Nej, det har de inte. De kör fortfarande Atomia.

altruixm 2014-05-09 21:38

Kontrollpanel*

blir cPanel av bara farten. Spelar ingen roll vad det är för system när det inte funkar.

johan1234 2014-05-11 10:12

Hej Daniel - det kommer faktiskt ett flertal uppgraderingar nu som är helt ämnat för att förbättra prestanda generellt. Denna var inte relaterat till prestanda utan mycket bakom kulisserna som är förberedande för junis och sedan septembers uppgraderingar som är uteslutande för prestanda.

Det skall dock inte ha blivit segare så det jobbas vidare för att hitta dessa saker som sänker tempot lite. Några saker har redan rättats till. Detta var en stor uppdatering och det gör att vi nu kan ta riktigt intressanta steg här framöver - i form av förbättringar och mer funktionalitet.

Jontz 2014-06-18 00:27

Jag kan intyga och flika in med att laddningstid på City Network's kontrollpanel är riktigt förbaskat långsam. Det tar upp till 1-2 minuter att ladda en sida.
Detta kan bli lite jobbigt när man ska peka 10 domäner.
Bättring!

johan1234 2014-06-18 11:03

Vi har ett par sidor som vi vet är för långsamma. Vi gör ytterligare en uppgradering redan nu i veckan som kommer - och ytterligare en i september som kommer ta hand om prestandabiten i koden.

Lidback85 2014-06-20 12:05

Citat:

Ursprungligen postat av DanielN (Inlägg 20491821)
Någon mer som upplever samma problem? Fan va segt allting har blivit också, tar 3 min att öppna en ny sida. Vad det inte meningen att det skulle bli snabbare efter uppdateringen....

Nu var det ett tag sedan denna tråd startades, men runt de datumen som tråden skapades så hade även jag svårt att betala på CN. Hade utrymme där som behövde förnyas och CN ville inte ta emot betalningen från mitt kort som funkat ypperligt tidigare att betala med hos dom. Fick tyvärr akut leta reda på annan leverantör än CN så jag inte fick något avbrott bland mina sajter, samt flytta domänerna mina.

Hur det är i dagsläget kan jag inte svara på gällande betalningen. Säkert löst nu.

johan1234 2014-06-21 09:40

Tråkigt att höra Lidback85. Vi har lite olika sätt att betala om kreditkortet skulle spöka av någon anledning. Supporten finns också till hands fram till 22:00 för att hjälpa till.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson