WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Domän + webhotell för 10 kr! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1044082)

trådlöst 2010-10-02 18:09

Domän + webhotell för 10 kr!
 
Domän + webhotell för endast 10 kr i 1 år.
Sedan är det andra priser, och vad är "andra" priser? Jag hittar inget på deras hemsida.
www.loopia.se jag snackar om btw!

Sweely 2010-10-02 18:27

Erbjudandet gäller endast 1000 webbhotell per dag. Så det kan vara på grund av att 1000 webbhotell redan gått åt idag.

Jag föreslår att du väntar till imorgon.

tartareandesire 2010-10-02 18:44

Han menar vad som gäller från och med andra året. Då gäller ordinarie pris:

https://www.loopia.se/webbhotell/priser/

trådlöst 2010-10-03 12:15

sweely inte det jag syftade på dock, men tack för upplysningen :)

tartareandesire: Jag ser att det kostar mig grymt mycket om jag t.ex reggar en domän nu.

Den startavgiften på 369kr betalar man ju inte, just p.ga detta erbjudandet, men sen tar man t.ex kvartals avbetalning på 113 kr, då blir det 113 kr x 4 = 452 kr.
Alltså 452 kr per år då för domän + webhotell? eller har jag fel i min räkning?

overlake 2010-10-03 12:20

Första året är det ju bara 10:- inkl allt.
Sedan är det ordinarie taxa.
Domänerna kostar 99:- i vanliga fall hos Loopia och du kan ha hur många du vill i ett och samma webbhotellskonto.

Vad är det som du inte förstår?

tartareandesire 2010-10-03 16:55

Citat:

Ursprungligen postat av trådlöst (Inlägg 20371828)
sweely inte det jag syftade på dock, men tack för upplysningen :)

tartareandesire: Jag ser att det kostar mig grymt mycket om jag t.ex reggar en domän nu.

Den startavgiften på 369kr betalar man ju inte, just p.ga detta erbjudandet, men sen tar man t.ex kvartals avbetalning på 113 kr, då blir det 113 kr x 4 = 452 kr.
Alltså 452 kr per år då för domän + webhotell? eller har jag fel i min räkning?

452 kr per år är ju billigt för ett webbhotellkonto? Vet inte hur det ser ut hos Loopia vad gäller erbjudandet men när du väl har kontot kan du ju köra hur många domäner du vill på det. Dessutom går det att säga upp webbhotellkontot om du inte skulle vilja ha det.

trådlöst 2010-10-03 17:34

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20371863)
452 kr per år är ju billigt för ett webbhotellkonto? Vet inte hur det ser ut hos Loopia vad gäller erbjudandet men när du väl har kontot kan du ju köra hur många domäner du vill på det. Dessutom går det att säga upp webbhotellkontot om du inte skulle vilja ha det.

Jaha okej, så man kan ha fler än 1 domäner på kontot fast de är kopplade till ngn annan sida?
Om du förstår mig menar jag t.ex att
www.wntradlost.se = Min egna "WN sida"

www.tradlostcs.se = Pekar till min CS sida med annat inehåll än det som finns på min wn sida.

Eller måste t.ex alla domäner peka till 1 och samma sida?

crazzy 2010-10-03 17:53

Citat:

Ursprungligen postat av trådlöst (Inlägg 20371865)
Jaha okej, så man kan ha fler än 1 domäner på kontot fast de är kopplade till ngn annan sida?
Om du förstår mig menar jag t.ex att
www.wntradlost.se = Min egna "WN sida"

www.tradlostcs.se = Pekar till min CS sida med annat inehåll än det som finns på min wn sida.

Eller måste t.ex alla domäner peka till 1 och samma sida?

Alla sidor kan ha egna mappar. Fast du kan ju använda alias för hemsidorna om du vill det också. Finns ganska stor flexibilitet, bara att ställa in precis som du vill ha det via kontrollpanelen.

ChristianCarlsson 2010-10-03 19:09

Lite offtopic, men är det möjligt att registrera en domän på ett webbhotell men använda den på ett annat? Om jag tex har en domän registrerad hos Binero men nu skapat ett konto hos Loopia.

Sweely 2010-10-03 19:20

Citat:

Ursprungligen postat av ChristianCarlsson (Inlägg 20371870)
Lite offtopic, men är det möjligt att registrera en domän på ett webbhotell men använda den på ett annat? Om jag tex har en domän registrerad hos Binero men nu skapat ett konto hos Loopia.

Ja, det gäller bara att peka om namnservrarna.

Jag registrerar mina domäner hos Loopia, Binero och CityNetwork men hostar dessa på alla möjliga ställen.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson