WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Shopping24 (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=4762)

Predrag 2004-12-02 13:46

Hej Alla!

Blev precis uppringd av en försäljare från skövde som ville sälja annonsplats till mig på en alldeles ny shoppingportal som ska lanseras 15 december. Den finns redan i Tyskland med adressen www.sh o pping24.c o m.

Bakom detta projekt skall Carambole Aktiv24 stå.

Lanseringen av sidan kommer ske på stora kända siter som aftonbladet, riksfm, och även i tv.

Det lät otroligt mycket som eb as ar.s e tyckte jag. Så jag tänkte kolla om nån mer blivit uppringd, och ifall dessa är ok eller om man måste varna för dom som vi gjorde med ebasar.

//Predrag

Davve 2004-12-02 16:13

Ja, låter som samma typ av marknadsföring, jag skulle aldrig betala för en annonsplats som inte genererar besök idag. Låter konstigt med sådana metoder. Låt de starta först och visa att det stämmer det de påstår.

:)

Johan H 2004-12-02 16:24

Citat:

Originally posted by Predrag@Dec 2 2004, 14:46
Hej Alla!

Blev precis uppringd av en försäljare från skövde som ville sälja annonsplats till mig på en alldeles ny shoppingportal som ska lanseras 15 december. Den finns redan i Tyskland med adressen www.sh o pping24.c o m.

Bakom detta projekt skall Carambole Aktiv24 stå.

Lanseringen av sidan kommer ske på stora kända siter som aftonbladet, riksfm, och även i tv.

Det lät otroligt mycket som eb as ar.s e tyckte jag. Så jag tänkte kolla om nån mer blivit uppringd, och ifall dessa är ok eller om man måste varna för dom som vi gjorde med ebasar.

//Predrag

Tyvärr måste jag säga att den sajten verkar mycket seriösare än ebasarskiten.
Tyskt aktiebolag bakom sajten åtminstone :)

jake 2004-12-02 16:58

Jag skulle vilja se att de kommer igång innan jag skulle annonsera.

15 dec verkar vara ett dumt datum att lansera på. Man har ju så gott som missat julhandeln. (då frakttid tillkommer)
Ska de satsa på mellandagsrea istället?

domänen shopping24 ägs ju av The Digital Steakhouse AB (i skövde)

jag tycker inte riktigt att det går ihop ändå men...

Jon A 2004-12-02 19:18

Citat:

Ursprungligen postat av Haghjoo
Citat:

Ursprungligen postat av Predrag
Hej Alla!

Blev precis uppringd av en försäljare från skövde som ville sälja annonsplats till mig på en alldeles ny shoppingportal som ska lanseras 15 december. Den finns redan i Tyskland med adressen www.sh o pping24.c o m.

Bakom detta projekt skall Carambole Aktiv24 stå.

Lanseringen av sidan kommer ske på stora kända siter som aftonbladet, riksfm, och även i tv.

Det lät otroligt mycket som eb as ar.s e tyckte jag. Så jag tänkte kolla om nån mer blivit uppringd, och ifall dessa är ok eller om man måste varna för dom som vi gjorde med ebasar.

//Predrag

Tyvärr måste jag säga att den sajten verkar mycket seriösare än ebasarskiten.
Tyskt aktiebolag bakom sajten åtminstone :)

Ja, precis som Jamba! AG. :D

naredi 2004-12-03 19:47

De ringde mig igår också. Jag tackade självklart nej men trots det ringde de mig efter ett par timmar igen.
De verkar ju inte ha så bra koll på vilka de kontaktar...

Intima 2004-12-13 14:28

Jag blev uppringd idag från någon i Skövde som ville att jag skulle köpa annonsplats på shopping 24.se för hela 2005.

Priset var sänkt nu i början från 7995 kr till 3995 kr, plus att de tio första kunderna skulle få en Xbox som Microsoft
sponsrade med!

Till mig sa han att de skulle lansera siten den 15 januari vilket jag tycker är mycket tidigt för en sådan site när
man registrerade domännamnet bara ett par månader innan (2004-11-23).

Så kan man verkligen bygga upp en hel sådan site, boka in annonsplatser hos expressen, aftonbladet, tidningar och många andra siter, plus få ett bra avtal med Microsoft som sponsrar med Xbox-spel - allt detta under bara 2 månader ??

Går det ihop ??

Ps: Jag tackade nej på hans erbjudande förresten!!

ZN 2004-12-13 20:53

Citat:

Originally posted by Erotikboden@Dec 13 2004, 15:28
Priset var sänkt nu i början från 7995 kr till 3995 kr, plus att de tio första kunderna skulle få en Xbox som Microsoft sponsrade med!

Blev också uppringd, fast då gällde 3995:- bara för de som har udda varor för att dom ville ha alla kategorier. Och att det va de 40 första som fick Xbox. 15:e december sa han till mig, får se hur det blir.

Davve 2004-12-13 21:06

haha, snart betalar de oss 395 kr och alla får XboX :)

Emiljon 2004-12-14 11:21

Fick samtalet idag.

Enligt telefonförsäljaren så var där 4 platser kvar.
att de hade fått 10 st X-box av micrososft för att ge till kunder.
att lanseringen av sidan var den 15 januari.

Trevlig kille, men man vill nog se hur det blir med sidan.
att sitta o lova moljontals besökare.
Låt oss säga att de får en hel del trafik, men sen skall min
banner på deras bokiga sida få besökaren till att hoppa till
och säga att till just honom vill jag gå.

Man vill nog se hur det blir med det hela först.

E man sugen så kan man ju alltid registrera shopping24.dk :P


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson