WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Era sämsta domäner? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=7201)

pitbull 2005-04-06 14:45

Startar en tråd där vi för omväxlings skull listar våra allra sämsta domäner.

Här kommer en het kandidat till att börja med:

champselysee.info

Felstavad (det saknas ett "s" i slutet.) Fick veta det här på WN.

Vad har ni andra för pinsamma felsatsningar i gömmorna?

Mvh /Stefan

Lundmark 2005-04-06 14:59

Jag blev så glad när jag hittade domänen ......... synd bara att det inte var rättstarvat.

ringbilliagre.nu

Emil_P 2005-04-06 16:15

Sent en söndagnatt reggade jag www.marknadforing.com samt .se, trött som jag var upptäckte jag inte min felstavning förrens morgonen därpå. Helt bort kastade pengar, även om det blivit en del typeins.

pitbull 2005-04-06 20:26

En annan liten solskenshistoria är när jag gjorde en sökning på internet.com och den indikerades som ledig.

Ringde och väckte min kollega samt hans familj vid 3-tiden på natten och krävde helt hysterisk att han skulle registrera den omedelbart med sitt kreditkort eftersom jag inte hade något. Snäll som han är, så går han upp och startar datorn, för att 5 minuter senare komma tillbaka i telefonen lagom upprörd på mig eftersom domänen indikerades som upptagen på webbhotellet.

Det visade sig att domainit.com hade fel i sin databas just då och indikerade alla .com domäner som lediga.

"Erfarenhet är det namn som folk ger sina misstag." /Oscar Wilde

/S

MegaMatte 2005-04-06 21:53

Citat:

Originally posted by pitbull@Apr 6 2005, 20:26
En annan liten solskenshistoria är när jag gjorde en sökning på internet.com och den indikerades som ledig.

Ringde och väckte min kollega samt hans familj vid 3-tiden på natten och krävde helt hysterisk att han skulle registrera den omedelbart med sitt kreditkort eftersom jag inte hade något. Snäll som han är, så går han upp och startar datorn, för att 5 minuter senare komma tillbaka i telefonen lagom upprörd på mig eftersom domänen indikerades som upptagen på webbhotellet.

Det visade sig att domainit.com hade fel i sin databas just då och indikerade alla .com domäner som lediga.

"Erfarenhet är det namn som folk ger sina misstag." /Oscar Wilde

/S

Händer ju då o då det där... På speednames stod london.info och london.biz lediga... Men naturligtvis var dem ej det... =)

Yohan 2005-04-06 21:57

Citat:

Originally posted by pitbull@Apr 6 2005, 20:26
En annan liten solskenshistoria är när jag gjorde en sökning på internet.com och den indikerades som ledig.

Samma sak kom upp som ledigt när jag sökte på den domänen för ca: 7 år sen, men efter ett försök till att registrera den så blev det avslag :(

Jens 2005-04-07 02:15

Citat:

Ursprungligen postat av Yohan
Citat:

Ursprungligen postat av pitbull
En annan liten solskenshistoria är när jag gjorde en sökning på internet.com och den indikerades som ledig.

Samma sak kom upp som ledigt när jag sökte på den domänen för ca: 7 år sen, men efter ett försök till att registrera den så blev det avslag :(

Det ger ungefär samma effekt som när man ser att man fått 2x100.000 på en trisslott innan man skrapat klart. Man vet att det inte kommer ske men samtidigt kan man inte låta bli att bli lite glad :)

Hall of shame: De domäner jag köpt för över ett år sedan, inte gjort något med, och låtit gå ut.

digi 2005-04-07 07:22

Min sämsta domän är nog cybergnu.se.
Skulle använda den till nått projekt på skolan, blev klart på en vecka... sen hade jag ingen användning för den mer. Kanske inte var sån stor grej, men dock min sämsta adress. :P

kullervo 2005-04-07 18:33

www.mitt-galleri-finns-det-inga-galler-i.se till en fotosida. Folk klagade på att dom inte kom ihåg adressen. Jag trodde alla hade hört den låten av Robert Broberg.

grazzy 2005-04-07 18:40

Hehe, referens till robert broberg, det e ju förfan hall of shame i sig :)

Jag pröjsade typ 700 pix för en .com (på domaininfo.se av alla ställen) åt en fd polare som jag skulle slänga ihop en liten webbsida till. Killen avvek från alla kända kommunikationskanaler och betalade varken för jobbet eller domänen :-)

Saturnda.com (DA= norska motsvarigheten till handelsbolag eller nåt tror jag). Jag utnyttjade dock domänen till att köra lite adsense-annonser på så helt toktorsk blev det ju inte :p


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson