WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Nameseek blir Snapback.se (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=28492)

Decibel 2008-04-09 15:11

Här fortsätter diskussionen om Snapback.se

Mest för att göra det enklare att hitta tråden när väl nyhetsblaffan tryckts bort från förstasidan.

Varsågoda!

ztream 2008-04-10 15:20

Så då vann man några auktioner idag. Då återstår att se hur kvaliteten på snapback-tjänsten är.

Kan ni slå NN? :D

Alto 2008-04-10 15:21

Samma här, får se om det blir någon.
Mandomsprovet, ska man använda tjänsten i framtiden eller ej! Väntar med spänning.

coredev 2008-04-10 15:55

Märkte idag att om de är duktiga på att fånga namnen så kommer de att tjäna otroligt mycket pengar. Mycket smart. :D

Alto 2008-04-10 16:06

Citat:

Originally posted by coredev@Apr 10 2008, 15:55
Märkte idag att om de är duktiga på att fånga namnen så kommer de att tjäna otroligt mycket pengar. Mycket smart.

Japp, några domäner drog iväg.. 25000:- tyckte jag mig se.

b_andersson 2008-04-10 16:13

Citat:

Ursprungligen postat av Alto
Citat:

Ursprungligen postat av coredev
Märkte idag att om de är duktiga på att fånga namnen så kommer de att tjäna otroligt mycket pengar. Mycket smart.

Japp, några domäner drog iväg.. 25000:- tyckte jag mig se.

Jag skulle tippa på att dom inte kommer lyckas med ngn av dom domänerna som drog iväg över 10kkr, men jag skulle bli glad om dom gjorde det :)

//Björn

Ara 2008-04-10 16:16

Citat:

Originally posted by coredev@Apr 10 2008, 15:55
Märkte idag att om de är duktiga på att fånga namnen så kommer de att tjäna otroligt mycket pengar. Mycket smart. :D
Även om dom inte fångar något namn, så kommer då i allfall få lite ränka på folk förskottsbetalade pengar.

Sen ursäkta om jag inte fattar idén varför ska man betala mer för SnapBack på SnapBack.se än på andra ställen (såklart fattar jag att det är smartare att anlita flera ombud)?
Är deras system "extra bra"?

Det är nog bara jag som är trött och inte fattar så snälla förklara.

ztream 2008-04-10 16:26

För att öka sina chanser såklar och de behöver inte sälja billigare om de har en bra tjänst.

wwww 2008-04-10 16:43

Dealen är ju binär, ingen snap = ingen betalning, så själva tjänsten betalar man ju inget för. Det är endast utförd leverans (=snappad domän) du betalar för.

Auktionspriset som uppnås är nog således endast en funktion av hur attraktivt domännamnet är, inte av hur bra tjänst leverantören har.

Om inte tjänsten är bra (dvs om dom inte lyckas hyggligt med snappandet på konkurrensutsatta namn), så kommer nog många (inkl undertecknad) att tröttna på att använda den. Användargränssnittet en dag som denna med tusentals domäner som förfaller lämnar en hel del övrigt att önska....

Daniel.st 2008-04-10 17:14

Med tanke på hur det ser ut för imorgon och antalet ordrar som förmodligen ligger hos alla ombud känns det spontant som att slumpen kommer att spela en större roll än vanligt för vilket ombud som lyckas knipa respektive domän.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson