WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ingen reklam, tack! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=23317)

Innocast 2007-09-02 15:02

Hej!

Postutdelarna där jag bor är nog inte läskunniga eller så förstår de inte Svenska. Har tydligt en skylt som säger "INGEN REKLAM, TACK" och ändå flödas det i lådan och varje gång hamnar det i trapphuset i en hög för städaren att ta hand om...

Någon som har lite översättningar på "Ingen Reklam, Tack!" på olika språk? Tänkte göra min brevlåda multinationell så alla förstår vad jag menar....

// En sur robban

Cos 2007-09-02 15:27

Trevligt initiativ. Lider av samma problem. Men jag löser problemet genom att lägga reklamen i en stor hög precis utanför dörren. Efter tag fattar de piken.

Jonas 2007-09-02 15:40

Varför inte köra ironi stilen istället?

Stort plakat på dörren: "Ge mig all reklam ni har"

najk 2007-09-02 16:56

Har samma trubbel även jag, kanske ska man vänta innaför dörren med en älgstudsare, när reklamen dimper ner, rusa ut i trappan fullt kamoflageklädd, målad i fejset å allt och skrämma skiten ur idioten.. om man nu hade orkat vill säga.. *drömmer*

totoo 2007-09-02 17:36

Här i falun fungerar det faktiskt skitbra. Det händer max en gång i månaden att jag får något reklamblad. Men jag har en tydlig skylt också. Inte stor - men inget handritat skit utan en fin Dymo-skriven gul lapp med svart text precis vid brevfacket.

AndreasJ 2007-09-02 17:41

Fungerar bra här med.. Fast jag borde kanske ta bort min lapp. Jobbar nämligen med att se till att utdelarna får reklamen till sig över huvud taget ;) Men men, dubbelmoral finns ju överallt :P

Alpha 2007-09-02 17:45

När jag var yngre och delade ut reklam ett fåtal gånger så var det så pass mycket folk som hade skrivit " Ingen reklam, tack " på sin dörr att min arbetsgivare sa till mig.

" - Nämen, släng in i dem också. Det gör inget. :) "

Gick bra först gången :unsure: , andra gången gick det lite värre... :blink:

Skulle precis trycka in ett reklamblad i en INGEN REKLAM TACK skylt, så slängde någon dåre upp dörren och skrek " VI VILL INTE HA NÅGON REKLAM FATTAR DU ILLA? "

Snacka om att man blev skraj då :D

Detta hände när jag var runt ~14år.

haha, så mitt tips är att göra i princip samma sak. :lol:

Rolig idé dock att göra en Internationell "Ingen reklam, tack" skylt.

mvh

ChristofferJ 2007-09-02 18:16

En kompis förra granne hade "Ingen post" skylten på 5 olika språk. Såg riktigt lustigt ut! Antar att hade ledsnat en aning :) Men å andra sidan var han helt slut som människa och allmänt bitter .. men det kanske inte hör till saken :P

gsoc 2007-09-02 18:38

Citat:

Ingen reklam, tack
Citat:

No advertising, please
Citat:

No anuncia, por favor
Citat:

Keine annonciert, viel danken
Sen drar du en illustrerad streck gubbe som skjuter en reklam utdelare, får du något efter det så skulle jag flytta :)

Jarre 2007-09-02 18:48

Förstår inte varför så många inte vill ha reklam? :)
Det är bra att få inblick över de olika priserna och spara pengar = vara smart ;)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson