WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Sökmotorpositionering (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Google PageRank Update (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=3986)

2maz 2004-10-07 07:22

Google har just uppdaterat sin PageRank igen.

:D :D :D

Robert 2004-10-07 08:39

Äntligen!!! =)

Bengt 2004-10-07 08:43

Citat:

Originally posted by 2maz@Oct 7 2004, 07:22
Google har just uppdaterat sin PageRank igen.
Ja, inatt hittade den lille krabaten även till min sida. Sidor som felaktigt har visats som PR 0 i över en månad fick nu sin PR.

Robert 2004-10-07 09:15

Citat:

Ursprungligen postat av Bengt
Citat:

Ursprungligen postat av 2maz
Google har just uppdaterat sin PageRank igen.

Ja, inatt hittade den lille krabaten även till min sida. Sidor som felaktigt har visats som PR 0 i över en månad fick nu sin PR.

Vi hoppas att han hittade din sida lite tidigare än så! =)

Jag kollar siter på en dag till dag basis och om jag tittar under perioden från nu och 106 dagar bakåt för att se abnormaliteter så hände det något runt den 27-30September, det var alltså där som PR kickade in (antagligen). Jag funderar på om den PR vi ser bara är hämtad från en server som faktiskt nu fått klartecken att visa PR'en, däremot så har den varit updaterad ett tag (min teori).

grazzy 2004-10-07 13:47

Jag instämmer med fucele, det har hänt flera stora förändringar under senaste två månaderna. Jag vet inte om jag tycker pagerank är ett särskilt intressant mått längre överhuvudtaget länge. Det är snarare ett mått på hur länge en site funnits på nätet.

Bengt 2004-10-07 21:58

Citat:

Ursprungligen postat av Robert
Jag funderar på om den PR vi ser bara är hämtad från en server som faktiskt nu fått klartecken att visa PR'en, däremot så har den varit updaterad ett tag (min teori).

Kan du utveckla teorin? Är det medvetet att inte släppa ut en PR-uppdatering menar du? Eller skulle det vara tekniska problem som är anledningen?

<!--QuoteBegin--grazzy[/i]
Jag vet inte om jag tycker pagerank är ett särskilt intressant mått längre överhuvudtaget länge. Det är snarare ett mått på hur länge en site funnits på nätet.
[/quote]
Jag måste hålla med. Det finns mycket att säga om Google PR-hysterin.... men det är väl bäst att prata tyst kanske (det verkar finnas så många ivriga fans). Om jag bara säger att det har aldrig tidigare i historien varit bra att låta ett stort allmänt system stå och falla med ett enda företags godtycke.
Det som behövs är ett oberoende rankingsystem av sajter som baseras på data från många olika håll, där en parameter kan strula utan att det betyder så väldigt mycket. Någon sorts internationell standard page rank, alltså, inte avhängigt av något enskilt företag. För det är ju helt uppenbart att en page rank är absolut nödvändig för alla aktörer på Internet idag.

Helena 2004-10-07 22:23

Jag håller fullständigt med om det ni skriver om Google och ranking i allmänhet, men jag är ändå lite glad åt att ha fått PR7 igen. :) (Steg säkert för att jag har skrotat ramarna (eller rättare sagt: håller på - ska fixa layouten senare) och har övergått till en PHP-lösning. Det verkar gillas bättre av Google och servern piggnade också till betydligt. Belastningen är bara hälften mot vad den var innan.)

Jawn 2004-10-07 22:37

yay min hoppa från 0 PR till 4! :D kul grej

Helena har din 7? oj din sida måste vara stor.

grazzy 2004-10-08 00:51

Grattis Helena! Själv sitter man juh och surar lite för att man fortfarande har pr6 :/

Robert 2004-10-08 08:05

Citat:

Kan du utveckla teorin? Är det medvetet att inte släppa ut en PR-uppdatering menar du? Eller skulle det vara tekniska problem som är anledningen?

Njae, jag menar först och främst att den PR vi ser i webläsaren hämtas från en server som är separat ifrån deras cluster av sökmaskiner (eller vad man ska kalla det). Så vad vi ser behöver inte reflektera verkligheten på något vis.
MEN varför det är på det viset har många tvistat om. Vissa tror att det beror på det tumult som uppstår runt Google när en PR update släpps och då de nyss har gått in på börsen så har dom hållt på updateringen ett tag. Det finns fler teorier som också är vettiga... allt ifrån försenade algorithm updateringar till...ja, annat. =)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson