WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Köp & Sälj (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Jobbaextra.se - säljes - Intäkter & Betalande kunder (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1042177)

jobbaextra 2010-05-22 21:56

Jobbaextra.se - säljes - Intäkter & Betalande kunder
 
Hej,
Har försökt sälja jobbaextra.se tidigare men pga för låga bud har en försäljning uteblivit. Gör därför ett försök till och hoppas någon finner den intressant. Säljes pga att jag idag driver ett callcenter www.andengullstrand.se och inte hinner med Jobbaextra.se.

Kort om sajten:
Sajten har medlemsfunktioner för både arbetssökande och företag. En välutvecklad adminpanel för hantering av kunder, medlemmar, bilder, annonser mm finns också. Se gärna www.jobbaextra.se för mer information.

Detta ingår:
- Domän och webbplats Jobbaextra.se (kodad i PHP & MySQL).

- Topprankad på Google på sökordet extrajobb och även extrajobb i STAD. Utöver detta är den även högt rankad på sökordet sommarjobb samt sommarjobb i STAD. Rankingen för sökordet jobb stiger även stadigt.

- Följande domännamn ingår också: Jobbextra.se, jobbextra.com, jobbasommar.se, jobbasommar.com, jobbaheltid.se, jobbaheltid.com

- Intäkter: Idag genererar Jobbaextra.se mellan 2000-3000 kr per månad i Google Adsenseintäkter. Utöver detta har sajten ett flertal betalande kunder med avtal som förlängs automatiskt vid årsskiftet (Årlig fakturering vid nuvarande kundstock, drygt 25 000 kr). Kundstocken är dock uppbyggd under våren 2010 då kostnadsmodellen lades om och alla kunder har inkommit utan uppsökande aktiviteter. Totalt ett 20-tal betalande kunder idag.

- På kostnadssidan finns idag enbart kostnad för domännamn och webbhotell.

- Företag dras till sidan via organiska Googlesökningar och inga marknadsaktiviteter görs idag.

Pris: Bud. (Enbart seriösa bud besvaras).

Skicka gärna PM vid frågor.

Fredrik-s 2010-05-23 02:15

Hej,

Vad har du tänkt dig för prisklass? Eftersom det inkom för låga bud förra gången du försökte sälja kanske det vore en idé att sätta ett startbud du är intresserad att sälja för istället för att det blir en budgivning på summor som du inte är intresserad av. Sparar både din tid och tid för oss som är intresserade av sajten.

jobbaextra 2010-05-23 12:24

Startbud
 
Hej,
Vill minst få ut 75 000 för sajten vilket motsvarar cirka 1,35 gånger årsomsättningen och 1,5 gånger bruttovinsten.

Glömde också tillägga att sajten har över 5000 registrerade arbetssökande.

// Ludvig

Gambaroni 2010-05-24 18:55

Hur mycket underhåll kräver sidan?

jobbaextra 2010-05-24 20:25

Tid
 
Lägger ner omkring 5 min per dag på att godkänna annonser, CV:n, bolag och svara på mailfrågor. Sedan tillkommer självklart lite tid för att fakturera kunder och bokföra intäkter men den tiden är inte mer än 1 h per månad.

jobbaextra 2010-05-24 20:26

Statistik
 
För er som vill ha statistik på intäkter och besökare så har jag nu förberett ett statistikpaket. Maila mig så skickar jag.

jobbaextra 2010-06-04 09:50

Första budet inkommet
 
Ett första bud på 75 000 kr har nu kommit in. Sajten säljes på tisdag nästa vecka om inget nytt bud kommer.

För frågor ring 073 44 33 642 eller skriv ett PM.

// Ludvig

jobbaextra 2010-06-08 12:36

Sista dag för bud
 
Stänger budgivningen idag för sajten.

Högsta bud just nu: 75 000 kr.

Bud skickas enklast via PM eller i tråden. Alternativt via telefon.

// Ludvig Andén, 073 44 33 642

jobbaextra 2010-06-08 13:39

Nytt bud
 
76 000 högsta bud just nu.

jobbaextra 2010-06-09 10:36

Sajten
 
Sidan är nu såld.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson