WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   De nya it-klipparna tar plats på scen (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=5506)

Filip 2005-01-14 11:01

Läsvärd artikel från Dagens Industri, om de nya IT-milonärerna.
Visst har vi väll känt av att IT-kraschen är över?

Länk.

chewie 2005-01-14 11:47

119 miljoner rakt in på bankkonton .. Var anmäler man sig för det?

Filip 2005-01-14 12:31

Citat:

Originally posted by chewie@Jan 14 2005, 11:47
119 miljoner rakt in på bankkonton .. Var anmäler man sig för det?
Såg du inte anmälningsformuläret, som fanns längre ner på sidan? B)

guran 2005-01-15 21:15

Citat från artikeln:
Citat:

Drygt sex år senare, i fjol våras, hörde Bonnier av sig. Mediejätten, som inte fått snurr på någon egen bokförsäljning över nätet, köpte Adlibris efter några månaders förhandlingar.
Jag har alltid undrat vem det är som köper böcker på nätet av Bonniers, när de har så höga priser jämfört med andra.

Robert 2005-01-15 22:12

Citat:

Originally posted by guran@Jan 15 2005, 22:15
Citat från artikeln:
Citat:

Drygt sex år senare, i fjol våras, hörde Bonnier av sig. Mediejätten, som inte fått snurr på någon egen bokförsäljning över nätet, köpte Adlibris efter några månaders förhandlingar.
Jag har alltid undrat vem det är som köper böcker på nätet av Bonniers, när de har så höga priser jämfört med andra.

Varför handlar folk på NK?

chewie 2005-01-15 22:27

Folk handlar på NK för att de är betydligt andra produkter än på Åhlens och för att kunna säga "aa ja va ju på NK". Inte fan hör du nån springa runt å skryta om att de handlar böcker hos Bonnier. :rolleyes:

Robert 2005-01-16 12:18

Citat:

Originally posted by chewie@Jan 15 2005, 23:27
Folk handlar på NK för att de är betydligt andra produkter än på Åhlens och för att kunna säga "aa ja va ju på NK". Inte fan hör du nån springa runt å skryta om att de handlar böcker hos Bonnier. :rolleyes:
Många av de saker som finns på NK finns på andra varuhus (dock inte Åhlens egna sortiment likaså andra stora kedjors egna produkter) men är mycket dyrare. Vissa designerprylar är dock lite mer unika, men finns också på andra ställen (NK har väl inga egna produkter...så vem skulle endast fasa in sina produkter på NK och ingen annanstans?)

Ta ett bättre exempel då; varför handlar folk på Coop när man kan handla på ICA, eller varför handlar folk på ICA när man kan handla på Vivo? (rangordnat i fallande billighetsordning)

Maccke 2005-01-16 14:16

Hatar ord som "IT-klippare" :angry:
Känns så 99...

chewie 2005-01-16 14:50

Citat:

Hatar ord som "IT-klippare"
Jag hatar folk som tjänar mycket pengar när jag själv inte gör det. Hatar!

jonny 2005-01-16 19:54

Lite OT nu; men Ica-handlarna har rätt individuell prissättning. I Vallentuna är Coop billigare på det mesta...
Och Åhléns skiljer sig inte så mycket från NK längre...


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson