WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Investera 150,000kr (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1064892)

Lindalicious 2015-05-25 20:24

Investera 150,000kr
 
Hej,

Säg att du vill investera 150,000kr på bästa möjliga sätt, vad hade du personligen gjort?

Inte ett enda öre mer 150,000 på banken endast.

Går också bra med förslag utanför Sverige helst inom EU.

Är sugen på fastigheter man kan hyra ut, men pengarna räcker inte till. Visst finns billiga lägenheter i mindre orter men då är det ett problem att hitta hyresgäster och det är ingen bostadsbrist på mindre orter, plus det att det finns gränser för hur mycket hyra man får ta.

patrikweb 2015-05-25 20:53

Bästa avkastning vid den summan är aktier eller fonder, eller privat utlåning.

Lindalicious 2015-05-25 21:03

Citat:

Ursprungligen postat av patrikweb (Inlägg 20509911)
Bästa avkastning vid den summan är aktier eller fonder, eller privat utlåning.

För hög risk med aktier, tycker fastigheter där efterfrågan finns är säkraste investeringen men 150,000 räcker inte till det.

Privat utlåning är bara att glömma, lika bra att glömma pengarna.

Inget annat? Måste finnas annan bra investerings alternativ.

Endast offline inget på nätet, något säkert som en fastighet med försäkring.

Fastigheter stiger i värde + hyresintäkter, tycker det är bästa investeringen men kommer att ta en del tid innan man har 20 sånna :)

spexer 2015-05-25 21:59

Jag skulle säga ge dig ut på börsen om du vågar.

Köp silver/guld om du tror på börskrasch.

Ha pengarna på banken eller i madrassen och "hoppas" (beroende på om du äger en bostad eller ej) på att bostadsmarknaden kraschar.

Starta en verksamhet offline.

Tyvärr har jag inte kommit på så många andra möjliga investeringar.

Lindalicious 2015-05-25 22:04

Citat:

Ursprungligen postat av spexer (Inlägg 20509916)
Starta en verksamhet offline.

Bra ide men det kostar också mycket att köpa något som tjänar bra. 500-1 miljon

Lindalicious 2015-05-25 22:06

Tror det var i Kanada man kunde köpa eget ATM (bankomat) och hyra plats i shoppingcenter och tjäna på varje uttag.

Hade varit bra med liknande mindre investeringsmöjligheter i Sverige.

Captain Thailand 2015-05-25 22:23

Hej,

Lite mer än den summan har jag bränt på domäner det senaste året, sedan har jag sålt för lika mycket så ROI är väl plus-minus-noll, fram till dags datum.

MEN, jag sitter på en fem gånger bättre domänportfälj idag än för ett år sedan, så nu skall det förmodligen gå med plus. Däremot lägger jag ner mkt tid på att leta domäner.

Ps. Ser nu att du inte vill göra något på nätet. Ja, då är detta väl en utomordentligt dålig idé.

Lindalicious 2015-05-25 22:28

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20509920)
Hej,

Lite mer än den summan har jag bränt på domäner det senaste året, sedan har jag sålt för lika mycket så ROI är väl plus-minus-noll, fram till dags datum.

MEN, jag sitter på en fem gånger bättre domänportfälj idag än för ett år sedan, så nu skall det förmodligen gå med plus. Däremot lägger jag ner mkt tid på att leta domäner.

Ps. Ser nu att du inte vill göra något på nätet. Ja, då är detta väl en utomordentligt dålig idé.

Jag har en hel del bra domäner själv men inget extremt bra, svårt/omöjligt att hitta domäner med ett ord på engelska och .com vilka är värd mycket.

Captain Thailand 2015-05-25 22:31

Citat:

Ursprungligen postat av Lindalicious (Inlägg 20509921)
Jag har en hel del bra domäner själv men inget extremt bra, svårt/omöjligt att hitta domäner med ett ord på engelska och .com vilka är värd mycket.

Det beror på hur man söker och handlar. Jag har köpt flera på auktion för 100-1000 dollar och sedan sålt de för i medeltal det femdubbla. Sedan har jag ju köpt en väldans massa nya gTLD:er också.

Problemet är att sökandet efter dessa digitala guldklimpar tar en sjuhelsikes tid.

Lindalicious 2015-05-25 23:58

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20509922)
Det beror på hur man söker och handlar. Jag har köpt flera på auktion för 100-1000 dollar och sedan sålt de för i medeltal det femdubbla. Sedan har jag ju köpt en väldans massa nya gTLD:er också.

Problemet är att sökandet efter dessa digitala guldklimpar tar en sjuhelsikes tid.

På tal om auktioner hur stoppar jag godaddy auto-bidding?

På senare tid när jag köper domän på godaddy auktioner så ökar mitt bud utan att jag vill det, har varit tvungen att köpa namn för mer än jag ville ge för den. Googlade om det hittade inget om att stänga av autobidding funktionen.

Tack för påminnelsen finns ett namn jag kan köpa för 1000 dollar och med lite arbete så tjänar den över 50,000 dollar inom 2-3 år... då vet jag hur jag skall investera $1,000 :)

Ett tips om du handlar mycket med domäner är att kolla utanför godaddy, finns många andra liknande där du kan köpa fina namn, alla känner till godaddy så det kan vara svårt att hitta bra namn billigt där.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson