WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Samarbetspartner sökes (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Idé säljes (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1050858)

imani 2011-11-08 09:43

Idé säljes
 
Kalkylen visar en inkomst på runt 700 000 kr i månaden lågt räknat.

Jag säljer idén för 200 000 kr exkl moms (varav hälften går till projektet)

Vi blir delägare 50% var.

Sarkastiska kommentarer och goda råd är välkommet men erbjudandet kvarstår för den person som har urskillningsförmågan och som under ett personligt möte kan övertyga mig att han/hon kan betala och är genuint intresserad.

Endast PM

tack!

foks 2011-11-08 10:10

Trevligt att sarkastiska kommentarer är tillåtet men jag tänkte nöja mig med goda råd. :)

Jag tror att frågan alla ställer sig är varför du inte tar ett banklån eller liknande så att du kan behålla hela vinsten själv. Även om du skulle få skyhög ränta så tjänar du ju snabbt in det. Ett alternativ är att starta i lite mindre och använda vinsten för att utöka.

Kan du svara på det i tråden utan att avslöja din idé kommer du nog att få mycket seriösare svar och större intresse.

imani 2011-11-08 11:00

Tack foks för en bra och relevant fråga därav mitt svar att jag älskar samarbeten.

Lyckade samarbeten mellan människor värderar jag mer än pengar.

tack

Clarence 2011-11-08 11:28

Jag tänkte också nöja mig med goda råd.

Du får väldigt få intressenter med rätt förutsättningar om du inte ger en utförligare beskrivning. Vilket affärsområde, kommer du bidra med något, affärsmodellens grunder, finns det konkurrenter osv. Det finns hundratals intressanta parametrar du kan avslöja utan att delge någon iden.

Din kalkyl låter också som en drömkalkyl av den enkla anledningen att du vill sälja iden för något som kan tjänas in på en månad. Inte sagt att den är det, men utan fler detaljer skrämmer det mer än lockar tror jag.

imani 2011-11-08 11:40

Citat:

Ursprungligen postat av Clarence (Inlägg 20423105)
Jag tänkte också nöja mig med goda råd.

Du får väldigt få intressenter med rätt förutsättningar om du inte ger en utförligare beskrivning. Vilket affärsområde, kommer du bidra med något, affärsmodellens grunder, finns det konkurrenter osv. Det finns hundratals intressanta parametrar du kan avslöja utan att delge någon iden.

Din kalkyl låter också som en drömkalkyl av den enkla anledningen att du vill sälja iden för något som kan tjänas in på en månad. Inte sagt att den är det, men utan fler detaljer skrämmer det mer än lockar tror jag.

Tack för din återkoppling Clarence och du har givetvis rätt i din perception av den väg du förespråkar. Jag har i detta fall valt en annan.

Erbjudandet kvarstår och förutsätter ett personligt möte i Stockholm.

tack

Norman 2011-11-08 12:05

Ta ett lån.
Genomför idén.
Sök business angels.

Bjud sen in andra att investera när du har något att visa.

Hur du framställer detta och hur du vill framhäva drömska ord får dock alla mina varningsklockor att ringa. Bluff, snabba pengar och lurendrejeri eller en oerfaren företagsmänniska med allt för stora ambitioner utan verklighetskoppling.

imani 2011-11-08 12:34

Citat:

Ursprungligen postat av Norman (Inlägg 20423109)
Ta ett lån.
Genomför idén.
Sök business angels.

Bjud sen in andra att investera när du har något att visa.

Hur du framställer detta och hur du vill framhäva drömska ord får dock alla mina varningsklockor att ringa. Bluff, snabba pengar och lurendrejeri eller en oerfaren företagsmänniska med allt för stora ambitioner utan verklighetskoppling.

Som sagt, sarkastiska kommentarer är välkomna om det inte var ett par goda råd?

Hursomhelst tack Norman för din input, mitt tillvägagångssätt för detta projekt kvarstår.

Anders Larsson 2011-11-08 19:31

Jag kan gå in som delägare, om det finns säkerhet som garanterar vinsten under minst 24 månader framåt.

Alex 2011-11-08 19:52

Citat:

Ursprungligen postat av Anders Larsson (Inlägg 20423169)
Jag kan gå in som delägare, om det finns säkerhet som garanterar vinsten under minst 24 månader framåt.

Det kan jag också tänka mig att göra.

Anders Larsson 2011-11-08 20:11

Citat:

Ursprungligen postat av Alex (Inlägg 20423170)
Det kan jag också tänka mig att göra.

Vi kan ju dela :)


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson