WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Eb00ksbay_org - feedback på annosering (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1038529)

A.O 2009-10-13 10:38

Eb00ksbay_org - feedback på annosering
 
Hej,

Min sajt E_books_bay,org har cirka :48 968 Besök,117 368 Sidvisningar per vecka.

Jag använder endast google adsense som annonsör och drar in cirka 124$ i veckan.

Jag skulle vilja ha tips från erfarna sajtägare hur jag kan optimera mina inkomster. Hur hade ni gjort om ni hade denna sajt i era händer.

Om man bara kolla på intäkter jämnfört besökare - är den optimal?

79% i veckan är förstagångsbesökare.

Jag vet att jag kan göra mycket med sajten i sin helhet genom att lägga till fler funktioner och tjänster. Men det jag är intresserad av att få feedback på är just annonsering och hur jag kan tjäna pengar på den som den är nu.

Är jättetacksam för era svar!

elitasson 2009-10-13 11:42

Verkar vansinnigt lågt om du bara konverterar 124 USD på 50 000 besökare per vecka.

Vad har du för bounce rate/avvisningsfrekvens?
När jag går in på din sida så kommer det bara upp massa ryska böcker(?), är det meningen?
Jag tycker designen och strukturen är ganska värdelös och många utlänkar till böcker är döda.

Hur ser dina konkurrenters sidor ut? Hur jobbar dem? Kanske kan sno lite idéer och förbättra dem för att utveckla mer.

Varför skriver du Eb00ksbay_org/E_books_bay,org i din text men har ebooksbay.org i din signatur?!?

A.O 2009-10-13 12:00

Citat:

Ursprungligen postat av elitasson (Inlägg 20326167)
Verkar vansinnigt lågt om du bara konverterar 124 USD på 50 000 besökare per vecka.

Vad har du för bounce rate/avvisningsfrekvens?
När jag går in på din sida så kommer det bara upp massa ryska böcker(?), är det meningen?
Jag tycker designen och strukturen är ganska värdelös och många utlänkar till böcker är döda.

Hur ser dina konkurrenters sidor ut? Hur jobbar dem? Kanske kan sno lite idéer och förbättra dem för att utveckla mer.

Varför skriver du Eb00ksbay_org/E_books_bay,org i din text men har ebooksbay.org i din signatur?!?

Tack flör ditt svar.

Ja avvisningsfrekvensen är hög: 61,57%
Ja det ska vara ryska böcker. Sidan används till 98% som en sökmotor enbart. Testa gärna att söka en gång. Jag vet att jag kan ändra mycket på design och rensa trasiga länkar.

anledning till att jag skrev Eb00ksbay_org/E_books_bay,org i min text men har ebooksbay.org i min signatur är för att jag är korkad.


Om man bara ser på sajten som den är idag vad tror ni jag kan göra för att dra in mer pengar? kan jag sälja inlänkar? var hitar jag ett företag som vill köpa min annonsplats?

elitasson 2009-10-13 12:44

Du måste på något sätt hålla kvar dina besökare. Just nu är din sida inte tillräckligt attraktiv för det. 3 av 5 personer vänder i dörren.

A.O 2009-10-13 13:20

Jo, det vet jag. Komma gärna med tips på hur.

Men det jag är mest intresserad av just nu är att maximera intekterna på dom 40% som faktiskt inte lämnar sajten direkt.

A.O 2009-10-13 18:50

Finns det någon som har en liknade sajt och märkte att det släppte ordentligt efter som annonserade på ett visst sätt?

Eller är det bara jag som tycker att jag bör kunna tjäna mer pengar på sajten?

Network 2009-10-13 18:57

Testa andra nätverk, som t.ex. adbrite, där du kan styra mer över annonserna?

A.O 2009-10-13 19:14

Tack network.

Vad är folks erfarenhet av tex adbrite jämnfört med adsense och andra? jag har fått en almän uppfattning om att alla tycker adsense är bäst

AnOnYmUs 2009-10-13 19:54

Citat:

Ursprungligen postat av Qion (Inlägg 20326170)
anledning till att jag skrev Eb00ksbay_org/E_books_bay,org i min text men har ebooksbay.org i min signatur är för att jag är korkad.

Måste ge dig cred för att du är ärlig och har en stor portion humor :D

A.O 2009-10-14 09:03

Citat:

Ursprungligen postat av AnOnYmUs (Inlägg 20326261)
Måste ge dig cred för att du är ärlig och har en stor portion humor :D

hehe, tackar.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson