WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Binero - Bäst i test? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1060573)

aelander 2014-01-23 14:22

Binero - Bäst i test?
 
Läs detta:

http://www.adaras.se/fran-webbhotell...privat-server/


·

tartareandesire 2014-01-23 14:36

Vad vill du säga? Att en VPS kan vara snabbare än ett webbhotell? Att försöka kasta skit på en konkurrent på det viset är väl ganska fult och riktigt oseriöst...

ZynX 2014-01-23 14:42

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20485094)
Vad vill du säga? Att en VPS kan vara snabbare än ett webbhotell? Att försöka kasta skit på en konkurrent på det viset är väl ganska fult och riktigt oseriöst...

Så mycket som du försvarar Binero hela tiden kan man ju tro att du jobbar för dom. Själv tycker jag att det är ganska uppenbart att Binero suger.

zenda 2014-01-23 14:47

"Det innebär att jag inte kommer dela server med andra utan ha en egen virtuell server."

Man bör nog ta denna recension med en nypa salt :)

ZynX 2014-01-23 14:52

Citat:

Ursprungligen postat av zenda (Inlägg 20485099)
"Det innebär att jag inte kommer dela server med andra utan ha en egen virtuell server."

Man bör nog ta denna recension med en nypa salt :)

Det bör man göra jag antar att bloggare inte direkt har någon koll på vad ett webbhotell eller en VPS är eller vad skillnaden är. Men man får försöka förstå vad hon menar mer eller mindre.

Det roliga i det hela är ju att en bloggare använt sig utav Binero och verkligen sagt sitt :D

zenda 2014-01-23 14:57

Citat:

Ursprungligen postat av ZynX (Inlägg 20485101)
Det bör man göra jag antar att bloggare inte direkt har någon koll på vad ett webbhotell eller en VPS är eller vad skillnaden är. Men man får försöka förstå vad hon menar mer eller mindre.

Det roliga i det hela är ju att en bloggare använt sig utav Binero och verkligen sagt sitt :D

Tror dock inte det är en slump att länken hon anger i slutet matchar titlen på sidan man landar på. "OpenVZ" i sig är ju också ett roligt alternativ om man vill slippa webbhotell och ev överförsäljning :)

aelander 2014-01-23 14:59

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20485094)
Vad vill du säga? Att en VPS kan vara snabbare än ett webbhotell? Att försöka kasta skit på en konkurrent på det viset är väl ganska fult och riktigt oseriöst...


Du kan väl läsa själv och fundera. Att sälja in en tjänst är mer än en "kontrollpanel".

Det är bl a att som leverantör ha känsla för vad kunden behöver och lämna relevanta förslag på lösningar. Det har uppenbarligen inte Binero levt upp till. Man kan fundera på varför.

I just det här specifika fallet tror jag inte att kunden har den tekniska kunskapen att själv kunna avgöra vilka lösningar som passar just henne (jag kan ha fel!). Detta har hon, som det verkar, inte fått någon hjälp med av Binero.

Lite ödmjukhet skadar inte ibland

aelander 2014-01-23 15:01

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20485094)
Att en VPS kan vara snabbare än ett webbhotell?

Du tänker teknik. Folket därute som vill ha en websida/blogg tänker inte alltid så!


·

tartareandesire 2014-01-23 15:23

Citat:

Ursprungligen postat av ZynX (Inlägg 20485096)
Så mycket som du försvarar Binero hela tiden kan man ju tro att du jobbar för dom. Själv tycker jag att det är ganska uppenbart att Binero suger.

Jag har klagat en hel del på Binero, det behöver du inte oroa dig för. De webbhotell som beter sig som ni två här ger jag dock inte mycket för oavsett om tjänsterna fungerar eller inte.

ZynX 2014-01-23 15:39

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20485105)
Jag har klagat en hel del på Binero, det behöver du inte oroa dig för. De webbhotell som beter sig som ni två här ger jag dock inte mycket för oavsett om tjänsterna fungerar eller inte.

Jag skriver bara vad jag tycker, jag får dock inte riktigt ihop vad du menar med att jag skulle vara ett webbhotell? ;(


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson